کد خبر: 79492
A

آمار ابتلا به کرونا در انگلیس به ۱۵ نفر رسید

وزارت بهداشت انگلیس روز پنجشنبه تائید کرد که دو بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا را شناسایی کرده، به این ترتیب شمار کل مبتلایان به این ویروس در انگلیس به ۱۵ نفر رسیده است.

آمار ابتلا به کرونا در انگلیس به ۱۵ نفر رسید

به گزارش دیده بان ایران؛ وزارت بهداشت انگلیس روز پنجشنبه تائید کرد که دو بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا را شناسایی کرده، به این ترتیب شمار کل مبتلایان به این ویروس در انگلیس به ۱۵ نفر رسیده است.

وزارت بهداشت انگلیس به تازگی دستورالعمل‌های سختگیرانه ای را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا به اجرا گذاشته است.

بر اساس این دستورالعمل به مسافرانی که از مناطق شمال ایتالیا، کره جنوبی، ایران و استان «هوبی» چین از ۳۰ بهمن به این سو، به انگلیس سفر کرده‌اند، توصیه شده تا حتی اگر از علایم این بیماری برخودار نیستند، با سازمان ملی بهداشت انگلیس تماس گرفته و در مدت قرنطینه با کسی تماس نداشته باشند.

توصیه‌های مشابهی برای مسافرانی که در ۱۴ روز گذشته از کشورهای چین، تایلند، ژاپن، جمهوری کره، هنگ کنگ، تایوان، سنگاپور و مالزی به انگلیس سفر کرده‌اند صادر شده است؛ با این تفاوت که افراد در صورت مشاهده علائم خفیف این بیماری، به دستورالعمل‌ها عمل کنند.

وزارت بهداشت اعلام کرد پروازهایی را که بصورت مستقیم از کشورهای یاد شده به انگلیس صورت می‌گیرد زیر نظر دارد و هنگام ورود یا خروج مسافران از فرودگاه توصیه‌های پزشکی را به آن‌ها اعلام می‌کند.

مت هنکوک وزیر بهداشت انگلیس دیروز در نشست فوق‌العاده مجلس عوام اعلام کرد که دستورالعمل‌های جداگانه‌ای برای مدارس، ادارات، آژانس‌های گردشگری و درمانگاه‌ها درباره چگونگی برخورد با افراد مشکوک مبتلا به ویروس کرونا صادر شده است.

وی افزود که هر کس به دلیل مبتلا شدن به ویروس کرونا خود را در خانه قرنطینه کند، دولت حقوق و مزایای وی در دوران مرخصی را پرداخت خواهد کرد.

به گزارش منابع خبری از اوایل هفته جاری ده‌ها مدرسه در انگلیس دانش‌آموزان و آموزگاران خود را به ظن ابتلا به ویروس کرونا روانه خانه کردند تا دو هفته خود را قرنطینه کنند. این ها افرادی بودند که هفته گذشته در ایام تعطیلات میان ترم مدارس، به مناطقی سفر کردند که در آنجا ویروس کرونا شایع است.

وزیر بهداشت انگلیس از عموم مردم خواسته تا برای جلوگیری از فراگیر شدن این ویروس نکات بهداشتی را رعایت کنند. او با بیان اینکه مخالف محدود کردن پروازها از کشورهایی است که بیشترین آمار مبتلایان به این ویروس را داشته بر ضرورت اجرای راهبرد قرنطینه داوطلبانه تاکید کرد./ ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر