کد خبر: 79586
A

جزییات توزیع ژل ضدعفونی‌کننده در داروخانه‌های تهران و شهرستان

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران درباره آخرین وضعیت توزیع ژل ضدعفونی در داروخانه‌ها توضیحاتی داد.

جزییات توزیع ژل ضدعفونی‌کننده در داروخانه‌های تهران و شهرستان

به گزارش دیده بان ایران، علی فاطمی، نایب رئیس انجمن داروسازان ایران درباره توزیع ژل ضدعفونی در داروخانه‌ها اظهار کرد: توزیع ژل ضدعفونی در داروخانه‌های شهرهایی مانند تهران و اصفهان آغاز شده است و در روزهای آتی شاهد افزایش تولید این محصول خواهیم بود.

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران افزود: روزانه ۱۸ هزار ژل ضدعفونی در ۵۰۰ داروخانه اصفهان توزیع می شود و به هر داروخانه به طور حدودی ۳۰ عدد ژل تخصیص پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که به دلیل تقاضای بالا این تعداد در مدت نیم ساعت به فروش می رسد و به همین دلیل باز هم مردم در عمل کمبود حس می کنند.

فاطمی با بیان اینکه تقاضای مردم برای خرید محلول و ژل ضدعفونی بسیار بالاست، بیان کرد: خوشبختانه ادوات لازم برای تولید بیشتر این مواد ضدعفونی کننده در دسترس تولیدکنندگان قرار گرفته است، اما تولیدکنندگان همچنان با کمبود الکل برای تولید بیشتر مواجه هستند.

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران بیان کرد: یک کارخانه بزرگ تولیدکننده ژل ضدعفونی در اصفهان روزانه ۲۰ هزار تیوپ تولید می‌کند که با تامین الکل این ظرفیت وجود دارد که میزان تولید به ۳۰۰ هزار مورد در روز برسد.

فاطمی ادامه داد: همچنین ۲ تولیدکننده بزرگ ژل ضدعفونی در تهران روزانه ۲۰۰ هزار تیوپ ژل ضدعفونی تولید می‌کنند.

وی بیان کرد: دانشجویان دانشکده های داروسازی تهران٬ شهیدبهشتی٬ اهواز و اصفهان پای کار آمده اند و برای تامین نیاز مراکز درمانی، اقدام به تولید محلول و ژل های ضدعفونی کرده اند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر