کد خبر: 79628
A
دیده بان ایران بررسی می کند؛

رمز گشایی از صحبت های وزیر بهداشت و سخنگوی کمیسیون اصل۹۰؛ چه کسانی با «امنیت کامل» ۲۰۰ میلیون ماسک را قاچاق کردند؟ / چرا وزیر بهداشت از روحانی به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی استمداد کرد؟!

استمداد وزیر بهداشت از روحانی برای کمک به دولتمردان در مقابله با یک شبکه قاچاق قدرتمند موضوعی است که در میان خبرهای مربوط به شیوع کرونا و حاشیه سازی صداو سیما پنهان مانده است.شب گذشته دکتر نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در نامه ای خطاب به حسن روحانی رئیس شورای عالی امنیت ملی از وی استمداد کرد تا او را برای مقابله با شبکه ای از مافیای قاچاق ماسک که بازار را در اختیار گرفته است برخورد کند

رمز گشایی از صحبت های وزیر بهداشت و سخنگوی کمیسیون اصل۹۰؛  چه کسانی با «امنیت کامل»  ۲۰۰ میلیون ماسک را قاچاق کردند؟ / چرا وزیر بهداشت از روحانی به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی استمداد کرد؟!

 به گزارش دیده بان ایران؛ استمداد وزیر بهداشت از روحانی برای کمک به دولتمردان در مقابله با یک شبکه قاچاق قدرتمند موضوعی است که در میان خبرهای مربوط به شیوع کرونا و حاشیه سازی صداو سیما پنهان مانده است.شب گذشته دکتر نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در نامه ای خطاب به حسن روحانی رئیس شورای عالی امنیت ملی از وی استمداد کرد تا او را برای مقابله با شبکه ای از مافیای قاچاق ماسک که بازار را در اختیار گرفته است برخورد کند؛ او در نامه خود خطاب به روحانی نوشته بود.

«متاسفانه پس از حدود ۱۰ روز فقط یک میلیون عدد ماسک تحویل و بقیه نمی‌دانم در کجا انباشته شده، همکاران اینجانب بدلیل اجبار شبانه‌روز در بازارهای مختلف و درنقش واسطه و دلال از قاچاقچیان با قیمت گزاف می‌خرند.

 

سوال بنده این است که آیا در شرایطی که همکاران جان بر کف اینجانب در سخت‌ترین شرایط ممکن روز و شب در بخش‌های آلوده پروانه‌وار گرد مردم می‌گردند و خواب و آرامش و سلامتی را قربانی سلامت و راحتی مردم می‌کنند، در ایامی که احتمال آلودگی مردم بدلیل عدم وجود اقلام حفاظتی و پیشگیرانه در خطرست ، این شبکه فرصت‌طلب بی‌انصاف از کجا خاطر جمعی دارد که اینگونه جسورانه روبروی مردم و مسئولین می‌ایستد و به راحتی اعلام می‌کند که دویست میلیون ماسک را می‌تواند ۲۴ ساعته با فلان قیمت در فلان جا عرضه کند؟»
 

این سوال وزیر بهداشت و درخواست استمداد او از روحانی، در مقام رئیس شورای عالی امنیت ملی؛ این گمانه را در ذهن ایجاد کرده است در حالی که دولت قادر نیست بیش از یک میلیون ماسک تهیه کند چطور یک شبکه قاچاق در امنیت کامل توانسته است  ۲۰۰ میلیون ماسک را احتکار کند.

این سوال را عبدالکریم حسین زاده سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ نیز مطرح کرده است او در توییتر خود نوشته است«

 «برخی دستگاه‌های امنیتی در روزهای ⁧کرونایی⁩ هم مشغول بازداشت‌ سیاسی هستند اما با عاملان ⁧فساد سازمان‌یافته احتکار 200 میلیون ماسک⁩ برخورد نمی‌شود که در حال ⁧ترور سلامت⁩ میلیون‌ها ایرانی هستند.‌با ⁧شرکت هواپیمایی ماهان⁩ هم برخورد نشد. چرا در میدان عمل کسی کاری نمی‌کند؟!»

اینکه ماسک های تولید ایران در طی دو ماه گذشته کجا رفتند؟ چه کسی آنها را خرید؟ چرا دولت نتوانست ماسک ها را بخرد و... از این دست سوالاتی است که به خوبی می توان در نامه وزیر بهداشت و توییت عبدالکریم حسین زاده نشانه های آن را پیدا کرد.  موضوع قاچاق  ۲۰۰ میلیون ماسک به چین در هفته های گذشته «در دیدگاه وزیر بهداشت فلان جا» توسط یک شبکه قاچاق با «امنیت کامل» موضوعی است که دیگر شایعه " نیست. قاچاق میلیون ها ماسک توسط یک شبکه مشخص  به یک کشور خارجی دست وزارت بهداشت را در روزهای اخیر خالی گذاشته و این کالا را در ده روز گذشته در بازار ایران نایاب کرده است. 

بیشتر بخوانید: نامه وزیر بهداشت به رئیس جمهور/ چطور یک شبکه قاچاق در امنیت کامل ۲۰۰ میلیون ماسک را در فلان جا عرضه کند؟!

بیشتر بخوانید: عبدالکریم حسین‌زاده: دستگاه‌های امنیتی در روزهای ⁧کرونایی⁩ مشغول بازداشت‌ سیاسی هستند/ با عاملان ⁧احتکار 200 میلیون ماسک⁩ برخورد شود

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر