کد خبر: 79821
A

پاکستان از مواضع ظریف درباره خشونت‌ها علیه مسلمانان هند حمایت کرد

وزیر امور خارجه پاکستان سه‌شنبه شب از مواضع همتای ایرانی خود مبنی بر محکومیت خشونت‌های سازمان یافته علیه مسلمانان هند حمایت کرد.

پاکستان از مواضع ظریف درباره خشونت‌ها علیه مسلمانان هند حمایت کرد

به گزارش دیده بان ایران؛ "شاه محمود قریشی" در یک پیام توییتری اعلام کرد: من از نگرانی‌های عنوان شده از سوی برادرم "محمد جواد ظریف" درخصوص اینکه مقامات هند باید رفاه همه هندی‌ها را فراهم کنند، کاملا حمایت می‌کنم. 

وی افزود: هند به خشونت جمعی دچار شده که ناشی از آن مسلمانان در این کشور با تهاجم نیروهای خشونت طلب مواجه هستند.

وزیر امور خارجه پاکستان آنچه که قتل‌عام شیطانی و سیستماتیک مسلمانان هند خواند، را ناعادلانه و برای تمام منطقه خطرناک توصیف کرد.

ظریف شب گذشته در یک پیام توئیتری، ناآرامی های دهلی نو را "یک موج سازمان یافته از خشونت ها علیه مسلمانان هند" توصیف کرده بود.

به گزارش اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، ظریف در این توییت تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران موج خشونت سازمان یافته علیه مسلمانان هند را محکوم می‌کند.

وزیر امورخارجه ایران افزود: "ایران قرن‌ها دوست هند بوده است. از مقامات هند می‌خواهیم که رفاه «همه» هندی‌ها را تضمین کنند و اجازه ندهند این آدم‌کشی بی‌معنا ادامه یابد. مسیر پیش رو باید بر اساس گفتگو و حاکمیت قانون باشد".

صدها نفر از شهروندان هندی و اروپایی در بیش از ۱۸ کشور روز گذشته با برگزاری تظاهرات و تحصن ضمن محکومیت خشونت علیه مسلمانان در پایتخت هند خواستار اقدام فوری علیه عاملان این خشونت ها شدند.

خشونت ها در دهلی نو هفته گذشته پس از آنکه معترضان به اصلاح قانون شهروندی هند اقدام به مسدود کردن خیابان در نزدیکی ایستگاه مترو جعفرآباد واقع در شمال شرق دهلی نو کردند، آغاز شد.

بر اثر خشونت های یک هفته ای علاوه بر کشته شدن ۴۶ تن ،بیش از ۳۰۰ نفر دیگر نیز مجروح شدند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر