کد خبر: 79949
A

فوت سومین مبتلا به کرونا در یزد/ لغو مرخصی تمام مدیران استان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از فوت سومین مبتلا به کرونا در یزد به دلیل داشتن بیماری زمینه ای خبر داد.

فوت سومین مبتلا به کرونا در یزد/ لغو مرخصی تمام مدیران استان

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدرضا دهقانی با بیان اینکه فوتی های این بیماری در یزد 3 نفر شده است اظهار داشت: یک نفر دیگر از مبتلایان قطعی به بیماری کرونا در یزد که دارای بیماری زمینه‌ای نیز بوده بر اثر ابتلاء به ویروس کرونا فوت شده است.

دهقانی با اشاره به اینکه تاکنون آزمایش کرونای هفت نفر در استان یزد مثبت اعلام شده است، بیان کرد: بیش از ۷۰ فرد مشکوک نیز در بیمارستان بستری هستند که از آنها آزمایش‌های لازم گرفته شده و به زودی نتیجه آن مشخص خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد خاطرنشان کرد: از هم‌استانی های عزیز درخواست می‌شود ضمن رعایت دقیق نکات بهداشت فردی، همچنان از هرگونه رفت و آمد غیرضروری خودداری کنند و حتی‌الامکان در منزل حضور داشته باشند.

وی تعداد کل بیماران بستری شده در مراکز درمانی استان یزد از زمان آغاز شیوع این بیماری را ۴۱۷ نفر اعلام کرد و افزود: شهروندان از رفت و آمد‌های غیر ضروری اجتناب و از اجتماعات دوری کنند، دست‌های خود را مرتب با صابون مایع شسته و بهداشت فردی را رعایت کنند.

لغو مرخصی تمام مدیران استان یزد/ اقدامات پیشگیرانه در استان شدت می‌گیرد

استاندار یزد از لغو تمامی مرخصی‌های مدیران دستگاه‌های اجرایی در استان خبر داد و گفت: اقدامات پیشگیرانه در استان شدت می گیرد.

محمدعلی طالبی در ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا از لغو تمامی مرخصی‌های مدیران دستگاه‌های اجرایی در استان خبر داد و گفت: مدیران در صورت ضرورت برای درخواست مرخصی باید با هماهنگی نسبت به انتخاب جانشین اقدام کنند.

وی بیان داشت: به منظور مدیریت شرایط موجود استان و برنامه‌ریزی برای پیشگیری از شیوع این ویروس، مرخصی معاونان استاندار، مدیران کل ستاد استانداری، مدیران دستگاههای اجرایی، فرمانداران ‌و بخشداران تا اطلاع ثانوی لغو می شود.

استاندار یزد ادامه داد: همچنین مقرر گردید برگزاری جلسات اداری، کارگروه‌ها و شوراهای استانی تا حد امکان کاهش یابد و ضرورت تشکیل جلسات، مشخص باشد.

وی با اشاره به کاهش ساعت کار ادارات در این ایام، افزود: در خصوص کنترل مبادی ورودی و خروجی استان، هم فرمانداران شهرستان‌ها با اختیاراتی که دارند با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه هایی چون هلال احمر نسبت به کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری اقدامات لازم را انجام می دهند.

استاندار یزد یادآور شد: تمامی کتابخانه‌ها، مدارس، کلاس‌های آموزشی، سالن‌های ورزشی، سالن‌های مطالعه خصوصی و تمامی مکان‌هایی که امکان تجمع افراد وجود دارد تا اطلاع ثانوی تعطیل است و با متخلفان برخورد می‌شود.

طالبی همچنین با اشاره به خودداری هتل ها و اقامتگاه های استان از پذیرش مسافرین استان های درگیر با کرونا عنوان کرد: همه اقامتگاه های غیررسمی و نیمه رسمی شامل مهمانسراهای ادارات، خوابگاه‌های دانشجویی، کلاس‌های آموزش و پرورش، خانه های مسافر و زائرسراها از چرخه اقامت به طور کامل خارج و اطلاع رسانی لازم در خصوص عدم پذیرش مهمان ها انجام شود.

وی از برخورد سخت با محتکران اقلام بهداشتی در استان خبر داد و اظهار داشت: با محتکران اقلام بهداشتی با شدت برخورد شود و اقلام احتکاری در کوتاه‌ترین زمان ممکن در اختیار دانشگاه علوم پزشکی و شبکه توزیع قرار بگیرد.

طالبی با تأکید بر حفظ آرامش در جامعه، امن‌ترین مکان برای افراد را ماندن در خانه دانست و از شهروندان خواست از تردد در مکان‌های عمومی خودداری کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر