کد خبر: 79956
A

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه قم: مردم ضمن رعایت مسائل بهداشتی، توکل به خدا و ادعیه را فراموش نکنند

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) گفت: مردم باید برای حفظ جان خود از بیماری کرونا تمام موارد بهداشتی را رعایت کنند و توکل به خدا و توسل و دعا را نیز فراموش نکنند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه قم: مردم ضمن رعایت مسائل بهداشتی، توکل به خدا و ادعیه را فراموش نکنند

به گزارش دیده بان ایران؛ آیت الله سعیدی در گفت‌وگو با صدا و سیما به خطر افتادن سلامت مردم را یکی از محرمات دین مبین اسلام دانست و اظهار داشت: به همین جهت آستان مقدس اجتماعات گسترده و نزدیک به هم را کار درستی نمی داند و از آن جلوگیری می کند تا سلامت مردم به خطر نیفتد.

وی افزود: آستان مقدس با رعایت تمام مسائل بهداشتی نماز جماعت را به صورت حداقلی و با سرعت برگزار می‌کند و بقیه مراسمات تعطیل است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) بیان کرد: در صورت تشرف مردم به حرم تذکرات بهداشتی لازم به آن‌ها داده می شود و خود ملزم به رعایت این موارد هستند.

نماینده ولی فقیه در قم عنوان کرد: اهل بیت(ع) خودشان همه موارد بهداشتی را رعایت می‌کرده و به دیگران هم توصیه می‌کردند؛ اما قداست منافاتی با بهداشت ندارد و همه مردم باید آن را رعایت کنند.

امام جمعه قم با بیان اینکه ضدعفونی کردن حرم به معنای عدم قداست آن نیست، ادامه داد: مردم باید برای حفظ جان خود از این بیماری تمام موارد بهداشتی را رعایت کنند و توکل به خدا و توسل و دعا را نیز فراموش نکنند.

استاد حوزه علمیه جامع نگری به علم و دین را مورد توجه قرار داد و گفت: هرگونه برداشت شخصی از دین غلط است.

آیت الله سعیدی، به شایعات روزهای اخیر در مورد بیماری کرونا هم اشاره کرد و افزود: برخی از این شایعات ساخته دشمنان خارجی است که می‌دانیم خیرخواه ملت ما نیستند و نباید به آن ها توجه کرد.

وی خاطرنشان کرد: برخی شایعات و مطالب دروغ دیگر نیز از افراد متعصب یا ساده لوح منتشر می‌شود اما مردم باید همواره منابع آن ها را به درستی بشناسند و تنها از مراکز معتبر به دنبال خبر باشند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر