کد خبر: 79961
A

مبتلا شدن افراد به ویروس کرونا در ایران روند افزایشی دارد

عالیه پوردست متخصص بیماری‌های عفونی و فلوشیپ پیشگیری و عفونت درباره ماهیت ویروس کرونا گفت: ویروس کرونای جدید که باعث بیماری کوید_۱۹ می‌شود در اصل یک ویروسی است که دوره کمون طولانی بین ۳ تا ۱۴ یا ۳ تا ۲۱ روز دارد، در این دوره کمون فرد بدون علامت است، ولی می‌تواند بیماری را به افراد مختلف جامعه انتقال دهد. او درباره روند شیوع ویروس کرونا گفت: در حال حاضر ابتلا و سرایت این ویروس روندی افزایشی دارد

مبتلا شدن افراد به ویروس کرونا در ایران روند افزایشی دارد

به گزارش سایت دیده بان ایران، عالیه پوردست متخصص بیماری‌های عفونی و فلوشیپ پیشگیری و عفونت درباره ماهیت ویروس کرونا گفت: ویروس کرونای جدید که باعث بیماری کوید_۱۹ می‌شود در اصل یک ویروسی است که دوره کمون طولانی بین ۳ تا ۱۴ یا ۳ تا ۲۱ روز دارد، در این دوره کمون فرد بدون علامت است، ولی می‌تواند بیماری را به افراد مختلف جامعه انتقال دهد.

این متخصص بیماری‌های عفونی در پاسخ به این سوال که آیا نمودار رشد ویروس کرونا ترسناک نیست، گفت: اولین کرونایی که باعث ترس در انسان‌ها شد سال ۲۰۰۲ سارس بود.

او درباره روند شیوع ویروس کرونا گفت: در حال حاضر ابتلا و سرایت این ویروس روندی افزایشی دارد، اما درصد کشندگی آن کمتر از سارس و مرس گزارش شده است.

پوردست درباره مصرف میوه و سبزیجات، گفت: همه نوع میوه‌ای را مثل قبل می‌توانید استفاده کنید، زیرا این ویروس نسبت به تمام مواد شوینده حساس است و گندزدایی میوه‌ها و سبزیجات را می‌توان مثل قبل انجام داد و استفاده کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر