کد خبر: 80021
A

وال‌استریت‌ژورنال: شاهزاده «احمد بن عبدالعزیز» و «محمد بن‌نایف» بازداشت شدند

بر اساس گزارش رسانه‌ها، دو عضو ارشد خاندان سلطنتی عربستان شامل احمد بن عبدالعزیز آل سعود، برادر پادشاه عربستان و محمد بن نایف بن عبدالعزیز آل سعود، برادرزاده پادشاه سعودی به اتهام خیانت بازداشت شده‌اند.

وال‌استریت‌ژورنال: شاهزاده «احمد بن عبدالعزیز» و «محمد بن‌نایف» بازداشت شدند

به گزارش دیده بان ایران؛ براساس گزارش وال استریت ژورنال، این دو عضو خاندان سلطنتی آل سعود جمعه توسط محافظان دیوان سلطنتی سعودی بازداشت شدند. این افراد نقاب به صورت داشتند و لباس‌های سیاه پوشیده بودند. این نیروها همچنین یکی از برادران محمد بن نایف بن عبدالعزیز آل سعود را بازداشت کردند.

 

این دو عضو ارشد بازداشت شده از خاندان سلطنتی سعودی زمانی در صف رسیدن به تاج و تخت بودند. آن‌ها اکنون ممکن است با مجازات حبس یا اعدام مواجه شوند. محمد بن نائف، برادرزاده سلمان بن عبدالعزیز است.

 

جزئیات بیشتر از بازداشت این افراد در دست نیست.

 

محمد بن نایف بن عبدالعزیز آل سعود از 2015 تا 2017 ولیعهد سعودی بود اما سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در سال 2017 ولیعهد را تغییر داد و محمد بن سلمان بن عبدالعزیز آل سعود را به عنوان ولیعهد جدید منصوب کرد.

 

وال استریت ژورنال جمعه گزارش داد، این بازداشت‌ها در راستای تقویت قدرت محمد بن سلمان، ولیعهد فعلی عربستان انجام شده است. این نشریه آمریکایی به نقل از منابع مطلع نوشت که این افراد به تلاش برای کودتا علیه ملک سلمان و محمد بن سلمان متهم شده‌اند./ ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر