کد خبر: 80098
A

آخرین جزئیات از ریزش کوه در قطعه ۴ آزادراه تهران-شمال+تصاویر

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل کشور گفت: بر اثر بارندگی، کوه در قطعه چهارم آزادراه تهران-شمال ریزش کرده است.

آخرین جزئیات از ریزش کوه در قطعه ۴ آزادراه تهران-شمال+تصاویر

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ جلال بهرامی معاون آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل کشور در گفت‌وگویی، درباره آخرین وضعیت رانش کوه در قطعه چهارم آزادراه تهران-شمال گفت: در این قطعه حدود ۳۰۰ هزار مترمکعب کوه رانش کرده است و هم‌اکنون کارگران و نیرو‌های سازمان راهداری در حال جمع‌آوری خاک و پاکسازی این مسیر هستند.

او با بیان اینکه مشاوران و پیمانکاران و کارشناسان زمین‌شناسی در حال بررسی علت رانش کوه هستند، افزود: به طور معمول به علت بارندگی‌های زیاد چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد، ما تاکنون در این منطقه به ویژه در ابتدای سال‌های ۹۱ چندین بار شاهد رانش کوه بوده‌ایم.

بهرامی یادآور شد: برخی شایعات مبنی بر رانش زمین و جاده در این قطعه مطرح شده‌ بود که تمامی آن‌ها را تکذیب می‌کنم، علت وقوع این حادثه تنها مربوط به رانش کوه بوده است.

معاون آزادراه‌های شرکت ساخت بیان کرد: حدود ۳۰۰ هزار مترمکعب کوه در این منطقه رانش کرده و خوشبختانه این حادثه هیچ تلفاتی نداشته است.

آخرین جزئیات از ریزش کوه در قطعه ۴ آزادراه تهران-شمال

بهرامی تأکید کرد: راهداران و نیرو‌های راهداری از همان ابتدا با وقوع این حادثه به صورت کامل این قطعه را بستند و همین موضوع باعث شد که این حادثه‌ تلفات جاده‌ای نداشته باشد.

او افزود: در حال حاضر این قطعه از آزادراه تهران-شمال مسدود است و امیدواریم بعد از پاکسازی مسیر اجازه تردد را صادر کنیم.

بهرامی تأکید کرد: در حال حاضر قطعه اول آزادراه تهران-شمال باز است و هیچ حادثه‌ای در این قطعه رخ نداده است.

در همین رابطه خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی از اعزام اکیپ کارشناسی به محل وقوع حادثه خبرداد و گفت: اگر سطح لغرش بالاتر از جسم جاده باشد با سبک‌سازی خاک در بالا دست کار ترمیم و بازسازی انجام می‌شود که البته حجم خاک بیش از ۱۰۰ هزار مترمکعب است.

گفتنی است، حادثه رانش کوه در قطعه ۴ آزادراه تهران-شمال رخ داد اما در فضای مجازی اعلام شد که این حادثه در قطعه‌ اول این آزادراه به دلیل رانش زمین اتفاق افتاده است که این شایعات به صورت کامل تکذیب شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر