کد خبر: 80183
A
دیده بان ایران:

عکسی کمتر دیده شده از باراک اوباما و «امام سید حسن قزوینی»/ سید حسن قزوینی کیست؟

صبح امروز ویدیویی در رسانه ها داخلی منتشر شد که در آن یک فرد روحانی در میتینگ انتخاباتی «برنی سندرز» سخنرانی کرده و از این نامزد دموکرات و رقیب جو بایدن حمایت کرد.

عکسی کمتر دیده شده از باراک اوباما و «امام سید حسن قزوینی»/ سید حسن قزوینی کیست؟

به گزارش دیده بان ایران، صبح امروز ویدیویی در رسانه های داخلی منتشر شد که در آن یک فرد روحانی در میتینگ انتخاباتی «برنی سندرز» سخنرانی کرده و از این نامزد دموکرات و رقیب جو بایدن حمایت کرد. (اینجا)

دیداری که او در مرداد ماه سال 91 هم با «باراک اوباما» (این بار به صورت خصوصی) انجام داد و بسیار خبرساز شد. اما داستان این دیدار چه بود؟ در 14 می 2008 باراک اوباما که به میشیگان رفته بود دیداری خصوصی با سید حسن قزوینی روحانی شیعه عراقی داشت و طی این در رابطه با انتخابات منازعه اعراب و اسرائیل و جنگ عراق به گفتگو 

 

سید حسن قزوینی کیست؟

1905067_Page_

سید حسن قزوینی 56 ساله در کربلا به دنیا آمده و در خانواده ای معروف و مذهبی بزرگ شده است پدر وی آیت الله سید مجتبی قزوینی از مبارزین علیه رژیم صدام بوده است. به دلیل فشارهای حکومت صدام، خانواده ی قزوینی در سال 1980 به ایران مهاجرت می کنند و سید حسن به قم می آید و تا 1992 مشغول به تحصیل در آنجا می شود و بعد به آمریکا می رود.سید حسن قزوینی بعد از حوادث 11 سپتامبر فعالیت بسیاری برای اصلاح دید آمریکایی ها به اسلام انجام داده است.همچنین وی بعد از قضیه قرآن سوزی توسط تری جونز مناظره ی قدرتمندی با وی در شبکه های تلویزیونی داشت. ازسید حسن قزوینی به عنوان رهبر شیعیان آمریکا هم نام برده می شود. هم اکنون وی مدیر مرکز اسلامی آمریکا و امام جماعت مسجد دیربورن در حومه ی دیترویت میشیگان است.

مرکز اسلامی آمریکا یا  مسجد دیربورن، بزرگترین مسجد قاره ی آمریکای شمالی می باشد وهمچنین قدیمی ترین مسجد شیعیان در آمریکا نیز محسوب می شود.ساختمان جدید مسجد در سال 2005 افتتاح شده است.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر