کد خبر: 80274
A

واکنش فروزان به عدم صدور کارت بازی اش: حالا می‌فهمم چرا ورزشکاران از ایران مهاجرت می‌کنند!

محسن فروزان در واکنش به عدم صدور کارت بازی‌اش گفت: کاری نکنند از فدراسیون فوتبالی که برای من هزینه کرده به فیفا شکایت کنم. کاری نکنند منی که فرزند این فوتبال هستم از پدر این فوتبال شکایت کنم.

واکنش فروزان به عدم صدور کارت بازی اش: حالا می‌فهمم چرا ورزشکاران از ایران مهاجرت می‌کنند!

به گزارش دیده بان ایران؛ دلش پر بود و حسابی حرف برای گفتن داشت. حرف‌هایی که یازده ماه در دلش مانده بود و حالا بعد از تبرئه شدن و بستن قرارداد با پارس جنوبی فرصتش رسیده بود تا ناگفته‌هایش را بازگو کند. محسن فروزان حرف‌هایی زد که حتی باعث شد برای لحظاتی منقلب شود و بغض فروخفته‌اش را بیرون بریزد. گزیده‌ای از صحبت‌های او را در ادامه می‌خوانید.

بعد از شهرآورد منچستر با یک استوری دوباره خبرساز شدی...

داشتم بازی سیتی و یونایتد را می‌دیدم که اشتباهات ادرسون من را یاد بازی تراکتور و سپیدرود انداخت . در این یازده ماه بازی‌های زیادی را دیدم که دروازه‌بان‌های بزرگ دنیا اشتباهات بزرگتر از من را مرتکب شدند، اما آیا به آن‌ها هم اتهام شرط‌بندی زده شد؟ آیا یک نفر هم به ادرسون اتهامی زد؟ آن هم در انگلیس که تماشاگرانی عصبی دارد. آن استوری بخشی از درد دل من با مردم بود که هیچ‌کجا به خاطر یک اشتباه، زندگی شخصی و فوتبالی کسی را نابود نمی‌کنند.

واقعاً چرا آن بحث‌ها درباره تو مطرح شد؟

واقعاً شرایط بدی بود و دلم شکست که سر یک اشتباه این‌طور با من برخورد کردند. واقعاً چطور می‌توانم به شرط‌بندی فکر کنم؟ آرزوی من در آن سال این بود که اول بتوانم رکورد کلین‌شیت را بزنم و دوم این‌که اولین قهرمانی تراکتور را جشن بگیریم.

لیکنس سرمربی بلژیکی وقت تراکتور چه نظری درباره تو داشت؟

لیکنس آدم خوبی بود ولی بی‌دل و جرأت. وقتی مالک باشگاه من را اخراج کرد در فرودگاه مسئله را به او گفتم. لینکس گفت فردا سر تمرین بیا. تو بهترین بازی‌ها را برای من انجام دادی، اما فردا سرپرست باشگاه نامه زد سر تمرین نیا. لیکنس هم مربی بازنشسته‌ای بود که در خانه نشسته بود و اصلاً به فوتبال فکر نمی‌کرد. وقتی یک موقعیت پرپول مثل تراکتور برایش پیش آمد به تبریز آمد. کاش مربی من در آن زمان قلعه‌نویی یا افاضلی بود. اگر این‌ها بودند زیر بار این حرف‌ها نمی‌رفتند.

یعنی می‌خواهی بگویی تمایل زنوزی به انتخاب مربیان بازنشسته و بله قربان‌گو است؟

مردم می‌توانند گزینه‌هایی که ایشان در این سال‌ها انتخاب کردند را ببینند و قضاوت کنند. عملکرد آدم‌ها همه چیز را نشان می‌دهد. درباره این مسائل بیشتر ورود نکنم بهتر است.

هم‌تیمی‌هایت آن زمان خیلی از تو در فضای مجازی حمایت کردند...

حاج‌صفی، مهدی‌پور، اسلامی‌خواه، طیبی و اسماعیلی‌فر برایم استوری گذاشتند. از باشگاه به این بازیکنان زنگ زدند و گفتند استوری‌ها را پاک کنید، چون حاجی ناراحت و برایتان بد می‌شود. از این ۵ بازیکن ممنونم که حمایتم کردند.

واکنش فدراسیون به این اتفاق چیست؟

من بعد از آمدن حکمم در کل ۳ تا شاکی داشتم که یکی از آن‌ها فدراسیون است. کجا را سراغ دارید که فدراسیون از بازیکن شکایت کند؟ تنها جایی که باید از من شکایت می‌کرد تراکتور بود نه فدراسیون. الان ۲ ماه است بلاتکلیف هستم. رفتم سازمان لیگ، آن‌ها من را به فدراسیون پاس دادند. به فدراسیون که رفتم گفتند پرونده‌ات در کمیته اخلاق است. در این مدت هر روز به این جاها می‌روم. به من گفتند باید حکم دادگاه را بیاوری. الان که حکم دادگاه را ۲۰ روز است ارائه دادم باز کاری انجام نمی‌شود.

فکر می‌کنی چرا کارت بازی محسن فروزان را صادر نمی‌کنند؟

آیا فدراسیون فوتبال بالاتر از AFC و قوه قضاییه است؟ برج ۲ فدراسیون پرونده را به AFC فرستاد. کمیته صیانت کنفدراسیون فوتبال آسیا ۳ ماه این پرونده را بررسی کرد و به این نتیجه رسید اصلاً اکانتی به اسم من یا همسرم در آن سایت شرط‌بندی وجود ندارد. بدانید چنین بازی‌ای در آن سایت شرط‌بندی نشده بود. AFC هم نامه سلامت آن بازی را به فدراسیون زد، اما نمی‌دانم فدراسیون چرا در این رابطه حرفی نمی‌زند. برج ۷ AFC دوباره به فدراسیون نامه زد و پرونده را مختومه کرد، اما چرا در فدراسیون آقای تاج چنین چیزی مخفی ماند؟ حالا اگر برعکس می‌شد بارها آن را اعلام می‌کردند.

ولی تاج در تلویزیون شرط‌بندی تو را تأیید کرد!

آقای تاج در رسانه ملی گفت برای ما مسجل شده همسر فروزان مؤسسه شرط‌بندی دارد. ما نفهمیدیم بالاخره شرط‌بندی کردیم یا سایت شرط‌بندی داریم؟ چطور می‌شود ۲ روز بعد به من زنگ زدند و دعوتم کردند به دفترشان! آنجا تاج روی من را بوسید و گفت از یک جایی به من تلفن زدند و این نکات را گفتند و از تو عذرخواهی می‌کنم!

محسن دلت خیلی پر است که منقلب شدی و بغض کردی...

۱۱ ماه بدترین بلا را در زندگی من و خانواده‌ام به وجود آوردند. فوتبالم را که نابود کردید، الان دارید زندگی شخصی من با همسرم را نابود می‌کنید. بخواهم درباره اتهامات، شاکی‌های پرونده و شرایطی که در بازداشتگاه برای من و همسرم درست کردند حرف بزنم مثنوی ۷۰ من می‌شود. با آبرو و اعتبار من بازی کردند. وقتی فوتبال را از یک فوتبالیست بگیرید یعنی شغل و عشقش را از او دریغ کردید. من در زندگی شخصی‌ام هم الان دارم به مشکل می‌خورم. یک سال است هیچ دریافتی از باشگاه نداشتم. نگذارید طوری شود که همه مسائل را بازگو کنم. امروز (دیروز) آمدم روزنامه خبرورزشی که به فدراسیون بگویم کارهای غیرقانونی که انجام می‌دهید را تمام کنید. هیچ وقت شما را نمی‌بخشیم. ۶ روز در بازداشتگاه من و همسرم فقط گریه و شما را نفرین می‌کردیم. بروید ببینید کسانی که علیه ما مصاحبه کردند امروز چه بلایی سرشان آمده است! خدا جای حق نشسته است.

درخواست تو از فدراسیون چیست؟

تمام دنیا می‌داند کارت بازی من باید صادر شود، خود فدراسیون هم همین‌طور. چه کسی و از کجا به شما می‌گوید کارت بازی من را صادر نکنید؟ مشاورانم به من گفتند شاکی پرونده در فدراسیون فوتبال است و شکست هم خورده، اما نمی‌خواهد شکستش را قبول کند. یکی دیگر می‌گوید شاید کاری که با علی دایی کردند را با تو هم بکنند. وقتی فدراسیون حکم قوه قضاییه را نمی‌پذیرد یعنی نمی‌خواهد کارتم را صادر کند.

در نهایت این پرونده به نظرت به کجا خواهید رسید؟

امروز می‌فهمم چرا بعضی از ورزشکاران مهاجرت می‌کنند. الان درک می‌کنم بلایی که سر ما آوردید سر آن‌ها هم آمده که از کشور رفتند. ببینید چقدر اذیت‌شان کردند که مجبور به رفتن شدند. این فدراسیون از نوجوانان تا بزرگسالان که عضو تیم ملی بودم برای من سرمایه‌گذاری و هزینه کرده است. حالا چه اتفاقی افتاده که فروزان برای فوتبال سم شده است؟ کاری نکنید از فدراسیون فوتبالی که برای من هزینه کرده به فیفا شکایت کنم. کاری نکنید منی که فرزند این فوتبال هستم از پدر این فوتبال شکایت کنم...

منبع: خبرورزشی

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر