کد خبر: 80585
A

غلامرضا حیدری: کدخدایی‌ مودب تر حرف‌بزند

غلامرضا حیدری، نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۹ نیز در واکنش به اظهارات کدخدایی درباره کم کاری مجلس در بررسی بودجه، گفت: حقوقدانان شورای نگهبان که مشروعیتشان از مجلس است، با مجلس مودبانه تر سخن بگویند

غلامرضا حیدری: کدخدایی‌ مودب تر حرف‌بزند

به گزارش دیده بان ایران؛  عضو فراکسیون امید مجلس گفت: کسانی که عملکرد آنها در گذشته و حال باعث تضعیف مجلس و نمایندگان شده است نمی توانند به آن ایراد بگیرند. در مورد برسی لایحه بودجه ۹۹ آنچه قانون مشخص کرده بود و بر عهده مجلس بود انجام شد و کوتاهی در این زمینه صورت نگرفت.

وی ادامه داد: با توجه به آنکه انتخابات مجلس یازدهم در پیش بود پس از ارائه بودجه به مجلس توسط دولت، کمیسیون تلفیق تشکیل و بررسی آغاز شد و با توجه به اصرار برخی نمایندگان عضو تلفیق بر حذف یا اصلاح تک به تک تبصره ها، این روند در چارچوب قانون صورت گرفت.

مجلس به درستی از ظرفیت حکم حکومتی برای بودجه استفاده کرد

نماینده اصلاح طلب مجلس افزود: بحث فراگیر شدن بیماری کرونا اتفاقی بود که هیچ گاه قابل پیش بینی نبود و نه مجلس و نه هیچ نهاد دیگری پیش آگاهی در مورد شرایط بحرانی ناشی از آن نداشتند و مجلس نیز نمی توانست بر اساس اتفاقی که هنوز رخ نداده برنامه ریزی کند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه خاطر نشان کرد: یکی از ظرفیت های قانون اساسی استفاده از حکم حکومتی در شرایط خاص است و به درستی در مورد بودجه ۹۹ کل کشور از آن استفاده شد و پیش از آن هم تلفیق براساس وظیفه قانونی حتی در شرایط شیوع کرونا تشکیل جلسه داد و اصلاحات بودجه  انجام شد.

حیدری ادامه داد: شاید باتوجه به محدودیت های تحریمی و تنش هایی که ایران دچار آن شده است بودجه سال آینده نمی تواند معجزه ای برای فضای اقتصادی بکند اما بدون شک مجلس از همه ابزار و توان خود برای بررسی بودجه بهره برد و کسانی که بدون توجه به شرایط کشور مجلس را مقصر وضع فعلی بودجه معرفی می کنند باید به پیشگاه الهی پاسخ گو باشند./ خبرآنلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر