کد خبر: 80626
A

پیش‌بینی تحلیل‌گر نروژی: قیمت نفت تا ۱۰ دلار پایین خواهد آمد

«یاراند ریستاد» Jarand Rystad از برجسته ترین تحلیلگران در حوزه اقتصاد نفت پیش بینی کرد که سیر نزولی این بهای این کالای راهبردی ادامه خواهد یافت به گونه‌ای که احتمالا به ۱۰ تا ۱۵ دلار در هر بشکه خواهد رسید.

پیش‌بینی تحلیل‌گر نروژی: قیمت نفت تا ۱۰ دلار پایین خواهد آمد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ خبرگزاری اسپوتنیک، روز گذشته قیمت نفت دریای شمال با سقوط ۱۴ درصدی به ۲۴.۶۷ دلار و نازل ترین قیمت از سال ۲۰۰۳ (۸۲-۱۳۸۱) رسید. ریستاد در گفت و گو با یک روزنامه نروژی این موضوع را عجیب ترین رویداد توصیف کرد و این بحران اقتصادی را با بحران های نفتی سال ۱۹۸۶ (۶۵-۱۳۶۴) و حادثه چرنوبیل قیاس کرد.

این تحلیلگر نروژی انتظار دارد که ویروس همه گیر کرونا و جنگ قیمت نفت بین عربستان و روسیه قیمت ها را به میزان ۱۵ تا ۱۰ دلار در هر بشکه کاهش خواهد داد.

اگرچه بهای نفت برنت بعد از چند روز سیر نزولی، ساعاتی پیش حدود ۵ درصد افزایش یافت، اما در مجموع، گزارش ها حاکی از ادامه سیر افت بهای نفت در بازارهای جهانی است.

در پی شکست نشست اوپک برای توافق بر سر ادامه کاهش تولید نفت به علت گسترش ویروس کرونا، قیمت های نفت جهانی از حدود ۶۶ دلار در هر بشکه به زیر ۳۰ دلار در هر بشکه سقوط کرده است که بیشترین سقوط در قیمت نفت از زمان جنگ خلیج فارس در سال ۱۹۹۱ (۷۰-۱۳۶۹) است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر