کد خبر: 80703
A

ورود ارتش انگلیس به جنگ با کرونا

ارتش انگلیس امروز (دوشنبه) برای ارسال تجهیزات حفاظتی به بیمارستان‌ها اعزام شد و از انگلیسی‌ها خواسته شده تا در منزل بمانند و به هشدارها برای حفظ فاصله اهمیت دهند، در غیر اینصورت دولت لندن تدابیر سخت‌تری برای مهار کروناویروس در نظر می‌گیرد.

ورود ارتش انگلیس به جنگ با کرونا

به گزارش سایت دیده بان ایران و به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت انگلیس برای ارسال میلیون‌ها آیتم از "تجهیزات حفاظت شخصی" (PPE) شامل ماسک برای کادر درمانی که از کمبود اقلام گلایه دارند، به کمک ارتش متوسل شد.   

تاکنون ۲۸۱ انگلیسی بر اثر ابتلا به کروناویروس جانشان را از دست داده‌اند و در چند روز گذشته، مقام‌های انگلیسی به سرعت تدابیری برای مهار شیوع این بیماری و جلوگیری از تکرار تلفات بالای دیگر کشورها از جمله ایتالیا وارد عمل شده‌اند.

با این وجود، کمبود اقلام بهداشتی و درمانی در انگلیس ملموس است و بیش از ۶۰۰۰ پزشک در نامه‌ای خطاب به بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس تاکید کردند که آن‌ها جانشان را با ماسک‌های تاریخ گذشته و کمبود تجهیزات به خطر می‌اندازند.

مت هنکاک، وزیر بهداشت انگلیس به وجود کمبودهایی اذعان کرده اما وعده داده است تا تدابیری اتخاذ شود. او گفت، ارتش انگلیس مسوولیت ارسال کامیون‌های حاوی تجهیزات برای کادر درمانی در طول شبانه‌روز را بر عهده می‌گیرد.

این مقام انگلیسی به بی‌بی‌سی گفت: این شبیه اقدامی در دوران جنگ است. این جنگ علیه ویروس است و بنابراین ارتش قطعا در این روند کمک‌کننده است و ما می‌توانیم بدین وسیله از افرادی که در خط مقدم این نبرد قرار دارند، محافظت کنیم. سرویس بهداشت و درمان انگلیس اکنون ۱۲ هزار ونتیلاتور دارد که ۷۰۰۰ دستگاه بیش از زمان آغاز این بحران است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر