کد خبر: 80712
A

تاکید جهانگیری بر بسیج همه امکانات برای امدادرسانی به سیل‌زدگان

معاون اول رییس جمهوری بر بسیج همه امکانات برای مهار سیلاب و امدادرسانی به آسیب‌دیدگان در استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان تاکید کرد.

تاکید جهانگیری بر بسیج همه امکانات برای امدادرسانی به سیل‌زدگان

به گزارش سایت دیده بان ایران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رییس جمهوری، «اسحاق جهانگیری» روز دوشنبه در گفت‌ وگوهای تلفنی جداگانه با «فریدون همتی» و «احمدعلی موهبتی» استانداران هرمزگان و سیستان و بلوچستان در جریان آخرین وضعیت بارش‌ها، خسارات وارده و تمهیدات اتخاذ شده برای کاستن از آسیب های وارده به مردم و زیر ساخت‌ها قرار گرفت.

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی درباره میزان بارندگی در دهه اول فروردین سال نو، بر مدیریت سیلاب‌ها و بسیج همه امکانات به منظور جلوگیری از آسیب به مردم و زیر ساخت ها تاکید کرد.

وی همچنین همکاری دقیق و مستمر همه دستگاه‌ها برای کمک به شهروندان در معرض خطر را ضروری دانست.

استانداران هرمزگان و سیستان و بلوچستان نیز در این مکالمه‌های تلفنی گزارشی از آخرین وضعیت بارندگی و خسارات ناشی از سیلاب‌ها به تاسیسات و زیر ساخت‌ها ارایه کردند و از آمادگی همه دستگاه‌ها در این دو استان برای امدادرسانی و حفاظت و ترمیم زیر ساخت‌ها خبر دادند.

بارندگی‌های شدید در ۴۸ ساعت گذشته در استان‌های جنوب و جنوب شرقی کشور(بوشهر، سیستان و بلوچستان و کرمان) منجر به طغیان رودخانه ها، وقوع سیلاب و خسارت به برخی از زیرساخت‌ها، منازل مسکونی و زمین‌های کشاورزی شده است.

بر اساس گزارش های اولیه، تعدادی از روستاها در محاصره سیل قرار دارند و برخی مسیر های ارتباطی در این مناطق مسدود شده‌اند.

وقوع سیلاب در اوایل بهار از سوی هواشناسی پیش بینی و اعلام شده است و اکنون نیز مراکز امدادرسانی در آماده باش کامل و مشغول کمک به آسیب دیدگان و شهروندان محاصره شده در سیل در این مناطق هستند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر