کد خبر: 80719
A

بوریس جانسون از تعطیلی عمومی سه هفته ای در این کشور به خاطر مقابله با شیوع ویروس کرونا خبر داد

نخست وزیر انگلیس پس از نشست مواقع اضطراری با اعضای کابینه موسوم به کبرا اعلام کرد افراد فقط در چهار حالت حق دارند از منزل خارج شوند. ▪️ براى خرید فقط کالاهای ضرورى زندگى ▪️ فقط براى رفتن به پزشک یا کمک به فردى که تحت مراقبت آنان است ▪️ رفتن بر سر کار ▪️ یک بار نرمش روزانه ▪️همه محل هاى کار، به جز داروخانه ها و فروشگاه هاى مواد غذایى از امشب تعطیل می شود. ▪️همه تجمعات لغو و تجمع بیش از ٢ نفر ممنوع شده است. ▪️پلیس حق دارد افراد تجمع کننده را متفرق و خاطیان را بازداشت کند. ▪️افراد خاطى تا هزار پوند جریمه مى شوند.

بوریس جانسون از تعطیلی عمومی سه هفته ای در این کشور به خاطر مقابله با شیوع ویروس کرونا خبر داد
به گزارش سایت دیده بان ایران «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس شامگاه روز دوشنبه گفت که ویروس کرونا بزرگترین چالشی است که کشور ما طی چند دهه گذشته با آن مواجه است.

 

وی که در نطقی تلویزیونی صحبت می‌کرد با صدور دستور تعطیلی سه هفته‌ای بخش عمده‌ای از مراکز تجاری و فروشگاه‌های انگلیس تاکید کرد: «مردم باید در منازل خود باقی بمانند.»

 

جانسون گفت که خروج از منازل در انگلیس به جز برای خرید موادغذایی و دارو ممنوع بوده و در صورت عدم پیروی از این قوانین پلیس این امکان را دارد که به جریمه افراد خاطی بپردازد.

 

نخست وزیر انگلیس گفت که دولت وی به دنبال تقویت نظام درمانی این کشور بوده و همچنین لندن به دنبال واکسنی جدید برای این ویروس است.

 

وی با ممنوع اعلام کردن هرگونه تجمع بیش از دو نفر گفت که گزینه‌ها برای مقابله با شیوع ویروس کرونا ساده نیستند.

 

طی 24 ساعت گذشته تست کرونای 967 نفر دی انگلیس مثبت اعلام شده و مجموع مبتلایان در این کشور به 6650 نفر رسیده است.

 

از سوی دیگر با مرگ 54 نفر دیگر در انگلیس به دلیل ابتلا به کرونا، شمار قربانیان این ویروس در این کشور به 335 نفر رسیده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر