کد خبر: 80728
A

​بیش از یک میلیارد نفر قرنطینه خانگی شدند

خبرگزاری فرانسه گزارش داد، امروز مقامات بیش از ۵۰ کشور جهان، بیش از یک میلیارد نفر را در تلاش برای مبارزه با شیوع سریع بیماری همه گیر "کووید ۱۹" به ماندن در منازل خود فراخواندند. به گزارش الشرق الاوسط، حداقل ۳۴ کشور و منطقه قرنطینه خانگی اجباری را وضع کرده‌اند و این اقدام بیش از ۶۵۹ میلیون نفر را شامل می‌شود. این امر به ویژه در فرانسه، ایتالیا، آرژانتین، ایالت کالیفرنیا، عراق و رواندا مشهود است. امروز یونان در ساعت ۰۴:۰۰ به وقت گرینویچ به این فهرست پیوست تا اینکه روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه کلمبیا و نیوزلند به آن اضافه شوند.

​بیش از یک میلیارد نفر قرنطینه خانگی شدند

به گزارش دیده بان ایران؛ خبرگزاری فرانسه گزارش داد، امروز مقامات بیش از ۵۰ کشور جهان، بیش از یک میلیارد نفر را در تلاش برای مبارزه با شیوع سریع بیماری همه گیر "کووید ۱۹" به ماندن در منازل خود فراخواندند.

به گزارش الشرق الاوسط، حداقل ۳۴ کشور و منطقه قرنطینه خانگی اجباری را وضع کرده‌اند و این اقدام بیش از ۶۵۹ میلیون نفر را شامل می‌شود.

این امر به ویژه در فرانسه، ایتالیا، آرژانتین، ایالت کالیفرنیا، عراق و رواندا مشهود است.

 امروز یونان در ساعت ۰۴:۰۰ به وقت گرینویچ به این فهرست پیوست تا اینکه روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه کلمبیا و نیوزلند به آن اضافه شوند.

در بیشتر این مناطق شهروندان می‌توانند خانه را برای کار، خرید مواد اولیه مصرفی یا معالجه ترک کنند.

حداقل دو  کشور از جمله ایران و آلمان  بدون اتخاذ تدابیر اجباری از شهروندان خود خواسته‌اند که در خانه‌های خود بمانند و تردد خود را به حداقل برسانند.

حداقل ۱۰ کشور (بیش از ۱۱۷ میلیون نفر) ممنوعیت رفت و آمد را وضع و تردد شبانه را ممنوع کرده‌است.

 این دستورالعمل به ویژه در بورکینافاسو، شیلی، پایتخت فیلیپین، صربستان و موریتانی اجرایی می‌شود. از امشب نیز این دستورالعمل در سعودی برقرار می‌شود.

همچنین، برخی از کشورها نیز شهرهای بزرگ را قرنطینه کردند. این وضعیت شامل ۲۷ شهر بزرگ بلغارستان، آلماتی و نور سلطان در قزاقستان و باکو در جمهوری آذربایجان می‌شود. در این شهرها حدود ۱۰ میلیون نفر زندگی می‌کنند.

در تازه‌ترین خبرها نیز خبرگزاری رویترز گزارش داد که وزارت بهداشت اسپانیا از مرگ ۴۶۲ مورد مرتبط با کووید-۱۹ ظرف ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

با این آمار جدید، شمار کل متبلایان به کرونا در این کشور به ۳۳هزار و ۸۹ نفر رسیده‌است.

وزرات بهداشت اسپانیا اعلام کرد که شمار کل مرگ و میر شهروندان این کشور بر اثر این بیماری تنفسی به دوهزار و ۱۸۲ نفر رسیده‌است.

پدرو سانچز نخست‌وزیر اسپانیا در این باره گفته‌است «در وضعیت جنگی هستیم».

او پیش از آن گفته بود «بدترین اتفاقات هنوز رخ نداده‌اند».

دولت اسپانیا نیز وضعیت فوق‌العاده در این کشور را تا ۱۱ آوریل (۲۳ فروردین) تمدید کرد.

 پدرو سانچز گفته که از پارلمان می‌خواهد با تمدید وضعیت اضطراری در کشورش موافقت کند.

این نخستین بار خواهد بود که وضعیت اضطراری در طول حکومت چهار دهه دموکراتیک اسپانیا تمدید می‌شود. قرار است پارلمان در همین باره چهارشنبه جلسه علنی برگزار کند.

سانچز با تقدیر از تعهد شهروندان برای ماندن در خانه‌های خود، از اهمیت تمدید وضعیت اضطراری دفاع کرد و گفت: "امیدواریم که با این رویه سخت و دشوار بتوانیم منحنی رشد شیوع ویروس کورونا را محدود کنیم".

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر