کد خبر: 80851
A

شرکت اپل ۹ میلیون ماسک برای مبارزه با عالم گیری کرونا اهدا می‌کند

شرکت اپل اعلام کرده است که ۹ میلیون ماسک محافظ صورت را برای مبارزه با کرونا در ایالات متحده اختصاص خواهد داد. این موضوع توسط معاون رئیس جمهور ایالات متحده اعلام شده است که همراه با دونالد ترامپ با تیم کوک صحبت کرده است.

شرکت اپل ۹ میلیون ماسک برای مبارزه با عالم گیری کرونا اهدا می‌کند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ تیم کوک یکی از چندین مدیرعامل دنیای فناوری است که تعهد داده اقدام به اهدا ماسک صورت می‌کند. غیر از وی مدیر عامل فیس بوک، مارک زاکربرگ و ایلان ماسک مدیرعامل تسلا نیز چنین اقداماتی انجام داده اند.

مایک پنس در این خصوص گفت: رئیس جمهور هفته گذشته با تیم کوک صحبت کرد و من نیز امروز. تیم کوک به ما گفت که تعهد می‌دهد ۹ میلیون ماسک N۹۵ را به مراکز بهداشتی درمانی سراسر کشور اهدا می‌کند. کوک اخیراً نیز در توییتر گفته است که اپل "میلیون ها" ماسک به کارگران در ایالات متحده و اروپا اهدا خواهد کرد، در حالی که پنس نیز قبلاً گفته بود که این شرکت ۲ میلیون ماسک ارائه می‌کند.

کوک روز شنبه در توییتر خود نوشت: «تیم‌های ما در اپل تلاش کرده اند که به منابع تأمین کننده ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی که با کرونا مبارزه می‌کنند، کمک کنند.  ما در حال اهدا میلیون‌ها ماسک برای متخصصان بهداشت در ایالات متحده و اروپا هستیم. ما از هر یک از قهرمانان خط مقدم بهداشتی متشکریم.»

مدیر عامل فیس بوک، مارک زاکربرگ نیز اخیراً گفت: این شرکت ۷۲۰  هزار ماسک خریداری شده خود را به عنوان یک اقدام محافظتی اهدا می‌کند و قصد دارد میلیون‌ها ماسک دیگر را نیز هدیه دهد. مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس، ایلان ماسک نیز اخیراً در نامه‌ای گفت که حداقل ۲۵۰ هزار ماسک N۹۵ اهدا خواهد کرد.

به گفته مرلکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، ماسک N۹۵ با ماسک‌های جراحی صورت تفاوت دارد، زیرا در این روش فردی که از ماسک استفاده می‌کند قادر به بستن تمامی منافذی است که ممکن است ورود ویروس به بدن را هموار کنند و تا حداقل ۹۵ ٪ از ذرات موجود در هوا را فیلتر کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر