کد خبر: 81345
A

سرقت میلیاردی در روزهای کرونایی از خانه یک بیمار

فرمانده انتظامی خراسان رضوی از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که با سوء‌استفاده از موقعیت کاری خود اقدام به سرقت طلا و وجوه نقد به ارزش ۱۰ میلیارد ریال از خانه یک بیمار کرده بود.

سرقت میلیاردی در روزهای کرونایی از خانه یک بیمار

به گزارش دیده بان ایران، سردار محمدکاظم تقوی ‌گفت: در پی اعلام شکایت یکی از شهروندان مبنی بر سرقت مقدار قابل توجهی طلا و وجه نقد از گاوصندوق خانه مسکونی‌اش دستورات لازم برای پیگیری سریع پرونده صادر شد.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی افزود: کارآگاهان پایگاه جنوب پلیس آگاهی در مشهد وارد عمل شدند و بررسی‌های اولیه آن‌ها حاکی از آن بود که سرقت از خانه مسکونی بدون هیچ‌گونه آثار تخریب بر روی قفل و بدنه گاوصندوق اتفاق افتاده است و این فرضیه سرقت توسط فردی که به محل رفت و آمد و آشنایی کامل داشته است را قوت بخشید.

وی اظهار کرد: تحقیقات بعدی پلیس قطعات پازل پیگیری پرونده را یکی پس از دیگری پشت سرهم قرار داد و با توجه به بیماری همسرش شاکی مشخص شد اقوام و آشنایان رفت و آمد چندانی با این خانواده نداشته‌اند و از سوی دیگر صاحبخانه برای انجام کارهای خانه و پرستاری همسر بیمارش، 2 کارگر نظافتی و یک پرستار استخدام کرده که این افراد به خانه مذکور در رفت و آمد بوده‌اند.

سردار تقوی افزود: دو کارگر و پرستار خانه به‌عنوان مظنون به پلیس آگاهی هدایت و تحقیقات از آن‌ها آغاز شد اما اظهارات این افراد نیز گره‌ای از حل مشکل باز نکرد.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: کارآگاهان پایگاه جنوب پلیس آگاهی با دقت نظر بیشتری تحقیقات خود را ادامه دادند و بررسی‌های علمی آن‌ها نشان داد شاکی در اتاق همسرش یک دسته کلید از تمامی قفل‌ها و گاو صندوق مخفی کرده و پرستار هر روز 12 ساعت در اتاق مذکور به‌سر می‌برده است.

وی بیان کرد:‌ بررسی‌های کارشناسان با زیر نظر گرفتن فرد مظنون ادامه یافت و در بازجویی به‌عمل آمده از وی، او نتوانست به پراکندگویی‌های خود ادامه دهد و اعتراف کرد با مشاهده دسته کلید وسوسه شده و اقدام به سرقت 10 میلیارد ریال طلاجات و وجوه نقد از داخل گاو صندوق کرده‌است.

سردار تقوی با اعلام اینکه متهم به مراجع قضایی معرفی و بنا به احکام صادره روانه زندان شد به شهروندان توصیه کرد: از اعتماد بی‌جا و دسترسی افراد به کلیدهای ساختمان و اسناد و مدارک پرهیز کنند و به‌خصوص افرادی که در خانه خود وسایل باارزش و گران‌قیمت دارند نسبت به نصب دوربین‌های کنترلی و تجهیزات بازدارنده از سرقت‌ها توجه بیشتری داشته باشند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر