کد خبر: 81503
A

واکنش کیهان به تنش توئیتریِ ایران و چین/ چین به ما کمک کرد یا آمریکا و اروپایی ها؟

روزنامه کیهان در شماره امروز خود به تنش توئیتریِ ایران و چین بر سر آمار بیماری کرونا واکنش نشان داد.

واکنش کیهان به تنش توئیتریِ ایران و چین/ چین به ما کمک کرد یا آمریکا و اروپایی ها؟

به گزارش دیده بان ایران؛  روزنامه کیهان در شماره امروز خود به تنش توئیتریِ ایران و چین بر سر آمار بیماری کرونا واکنش نشان داد.

این روزنامه نوشت: صادق زیباکلام در گفت‌وگویی درباره بیماری کرونا گفته است: «آیا ما خبر داریم آمار و ارقامی‌که در چین اعلام می‌شود درست است؟ مثلا اگر بگویند پنج هزار تلفات داشته‌اند، آیا به این آمار می‌شود استناد کرد؟ در حالی ‌که در نظام‌های دیگر اگر مثلا انگلیسی‌ها یا ایتالیایی‌ها و فرانسوی‌ها بگویند پنج هزار نفر تلفات داشته‌اند، این عدد حتی پنج هزار و 500 نفر نیست و آمار را درست اعلام می‌کنند. در یک نظام باز اگر تصمیمی‌ غلط و ناقص باشد زود مشخص می‌شود، اما در یک نظام بسته، درست است که کارها سریع‌تر انجام می‌شود، اما اگر اشتباه و نواقصی وجود داشته باشد، هیچ‌کس از آن اطلاع پیدا نمی‌کند!!»

نکته نخست این است که آیا این فرد (زیباکلام) شواهد و قراینی برای زیر سؤال بردن آمار آن کشور شرق دور و تایید سفت و سخت آمار کشورهای غربی دارد؟ قطعا نه. پس چگونه است که او مانند وحی مُنزل از آمار غرب سخن می‌گوید؟

کیهان در ادامه با اشاره به تنش توئیتریِ ایران و چین بر سر کرونا نوشت:

* اظهارات تأمل‌برانگیز سخنگوی وزارت بهداشت درباره چین، هم ذوق‌زدگی رسانه‌های معاند را در پی داشت و هم با استقبال رسانه‌های زنجیره‌ای در داخل کشور مواجه شد.

* نکته قابل تأمل اینجاست که همزمان با اقدامات انسان‌دوستانه چین برای کمک به ایران در مقابله با کرونا، دولت‌های اروپایی و آمریکا به هیچ عنوان حاضر نشدند تا تحریم‌های ضدایرانی و از جمله تحریم دارو را لغو کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر