کد خبر: 81564
A

نماینده تبریز:باید مانند سایر کشورها قرنطینه را اجرایی کنیم/ تنها راه کنترل کرونا اجرای سیاست‌های قاطعانه است نه نیم‌بند/ چرا برای پرداخت پول به مردم از منابع ستاد اجرایی فرمان امام، آستان قدس، بنیاد مستضعفان و... استفاده نمی کنید؟!

یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر تعطیلی مانند سایر کشورها اجرایی نشود، سلامتی قشر عظیمی از جامعه تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و مسائل اجتماعی و امنیتی بدنبال خواهد داشت. ضو کمیسیون شوراها و امور داخلی در ادامه تاکید کرد: اگر تعطیلی مانند سایر کشورها اجرایی نشود، سلامتی قشر عظیمی از جامعه تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و مسائل اجتماعی و امنیتی بدنبال خواهد داشت. به عنوان مثال اگر کارگران یک کارخانه بفهمند که ۱۰۰ نفر در آنجا مبتلا شده و ۱۰ نفر مرده اند آیا حاضرند بر سرکار حاضر شوند؟ اجرای طرح تعطیلی همگانی برای دولت هزینه دارد که می توان از منابع ستاد اجرایی فرمان امام، آستان قدس، بنیاد مستضعفان، صندوق توسعه ملی و حتی حقوق ماهانه نماینده ها استفاده کرد.

نماینده تبریز:باید مانند سایر کشورها قرنطینه را اجرایی کنیم/  تنها راه کنترل کرونا اجرای سیاست‌های قاطعانه است نه نیم‌بند/ چرا برای پرداخت پول به مردم از منابع ستاد اجرایی فرمان امام، آستان قدس، بنیاد مستضعفان و... استفاده نمی کنید؟!

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ شهاب الدین بیمقدار در گفت‌وگویی با تاکید بر ضرورت پیگیری و اجرای صحیح دستورات ستاد مقابله با کرونا، بیان کرد: متاسفانه دولت آنطور که باید در اجرای تصمیمات ستاد مقابله با کرونا محکم نیست. امروز ما شاهد فعالیت بانک ها و اداره ها هستیم و خود این امر باعث می شود تا مردم از خانه ها بیرون آمده و با وسایل شخصی یا عمومی در سطح شهرها تردد کنند که این امر در شرایط کنونی نگران کننده است.

وی در ادامه اظهار کرد: بنده در نامه ای به معاون پارلمانی رئیس جمهور نیز اعلام کردم که با این روند به اقتصاد ضربه سنگین تری وارد می شود. رهبران تمام کشورها سلامت مردم را در اولویت قرار داده و سیاست های سختگیرانه ای را برای مهار این ویروس به اجرا گذاشته اند.

نماینده مردم تبریز در مجلس تصریح کرد: متاسفانه صدا و سیما نیز تمرکز خود را بر روی مشکلات مردم آمریکا و اروپا گذاشته است در حالی که باید به تبیین دستورالعمل های ستاد مقابله با کرونا برای مردم بپردازد.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی در ادامه تاکید کرد: اگر تعطیلی مانند سایر کشورها اجرایی نشود، سلامتی قشر عظیمی از جامعه تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و مسائل اجتماعی و امنیتی بدنبال خواهد داشت. به عنوان مثال اگر کارگران یک کارخانه بفهمند که ۱۰۰ نفر در آنجا مبتلا شده و ۱۰ نفر مرده اند آیا حاضرند بر سرکار حاضر شوند؟ اجرای طرح تعطیلی همگانی برای دولت هزینه دارد که می توان از منابع ستاد اجرایی فرمان امام، آستان قدس، بنیاد مستضعفان، صندوق توسعه ملی و حتی حقوق ماهانه نماینده ها استفاده کرد.

بیمقدار در پایان خاطرنشان کرد: با اجرای سیاست های نیم بند نمی توان جلوی شیوع این ویروس را گرفت. تنها راه حل اجرای سیاست های قاطعانه است. اگر تعطیلی را جدی نگیریم اقتصاد بیش از این ضربه خواهد خورد. از سوی دیگر نظر کارشناسان و متخصصان این حوزه باید در اولویت باشد و با جدیت دنبال شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر