کد خبر: 81705
A

حضور بیش از ۱۰هزار معتاد متجاهر در تهران

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت گفت: برای جمع آوری و انتقال معتادان متجاهر به مراکز ماده 16 بعد از ابلاغ پروتکل بهداشتی, نیاز به ون و اتوبوس های خاصی داریم تا بعد از استفاده کاملا ضدعفونی شوند.

حضور بیش از ۱۰هزار معتاد متجاهر در تهران

به گزارش دیده بان ایران؛ رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت گفت: برای جمع آوری و انتقال معتادان متجاهر به مراکز ماده 16 بعد از ابلاغ پروتکل بهداشتی, نیاز به ون و اتوبوس های خاصی داریم تا بعد از استفاده کاملا ضدعفونی شوند.

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند در خصوص حضور معتادان متجاهر در بوستان‌ها، معابر و میادین شهر اظهار داشت: حضور معتادان در شهر شکوه و گلایه مردم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در بر داشته و دغدغه پلیس نیز این است که سریعا معتادان متجاهر جمع آوری و به مراکز نگهداری ماده 16 منتقل شوند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت تصریح کرد: وجود معتادان متجاهر در شهر علاوه بر مزاحمت برای شهروندان, افزایش جرائم و سرقت‌های خرد را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نیز در پی داشته و شهروندان از مصرف مواد مخدر توسط این افراد در ملاء عام گله مندند; حتی برخی نگرانند که حضور معتادان متجاهر زنجیره انتقال بیماری و شیوع ویروس را افزایش دهد.

وی به پیگیری‌های پلیس در این رابطه اشاره و اعلام کرد: باید طرح جمع آوری معتادان با ایجاد ظرفیت در مراکز ماده 16 مهیا شود؛ پلیس با ابلاغ ستاد مبارزه با مواد مخدر است که می‌تواند نسبت به جمع آوری این افراد اقدام کند.

سرهنگ حسنوند به موضوع کرونا و ابلاغ ستاد مبارزه با مواد مخدر به نیروی انتظامی مبنی بر انجام نشدن جمع آوری معتادان اشاره و تصریح کرد: در جلسات اخیر قرار شد پروتکل بهداشتی برای جمع آوری این افراد تهیه شود؛ در این راستا کمیته 5 نفره تشکیل و پروتکل نهایی شد و منتظریم که پروتکل به ستاد ابلاغ و در ادامه به ناجا نیز اعلام شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت با تأکید بر این مطلب که هنوز پروتکل ابلاغ نشده و مأموران پلیس آموزش‌های لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در این زمینه دیده‌اند و برای جمع آوری معتادان متجاهر با شرایط کرونایی حال حاضر آماده شده‌اند، گفت: برای جمع آوری معتادان به یک سری خودرو برای حمل آنها نیازمندیم که باید خاص باشند و بعد از جمع آوری و انتقال معتادان بطور کامل ضد عفونی و گندزدایی شوند؛ یک سری خودروهای شهری برای جمع آوری آنها مثل ون و یک سری اتوبوس برای انتقال آنها بعد از غربالگری و انتقال به مراکز ماده 16 نیازمندیم.

وی اعلام کرد: پلیس منتظر است هر زمان که ستاد مبارزه با مواد مخدر به پلیس ابلاغ کند و اجازه دهد، هر تعداد معتادی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ که اعلام کند، جمع آوری و به مراکز منتقل کند.

سرهنگ حسن‌وند در پاسخ به دیگر پرسش فارس در خصوص تعداد معتادان متجاهر در پایتخت اعلام کرد: برآوردهای پلیس حاکی از آن است که در حال حاضر بیش از 10 هزار معتاد متجاهر در سطح شهر وجود دارد و پلیس آمادگی صد درصد برای جمع آوری هر تعداد معتاد متجاهر را در دستور کار دارد./فارس

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر