کد خبر: 81744
A

مسئولیت اجتماعی از تولید تا ضدعفونی معابر/کمک سام سرویس به مناطق محروم تهران

پس از شیوع ویروس کرونا، شرکت سام سرویس و کارخانه سام الکترونیک علاوه بر اینکه در چند مرحله تجهیزات بهداشتی و لوازم ضدعفونی مناطق محروم تهران را به صورت رایگان تامین کرده اند، با اختصاص یک خط تولید لوازم صوتی و تصویری به تولید محصولات ضدعفونی عملا گام مهمی در راستای جهش تولید و مسوولیت اجتماعی برداشته اند.

مسئولیت اجتماعی از تولید تا ضدعفونی معابر/کمک سام سرویس به مناطق محروم تهران

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛ یکی ازمباحثی که در دو ماه گذشته بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته شده مسوولیت اجتماعی شرکت ها در قبال جامعه بوده است، چراکه پس از شیوع ویروس کرونا بسیاری از مراکز خدمات درمانی و پزشکی با کمبود تجهیزات و لوازم بهداشتی مواجه بودند و شرکت های بزرگ با تامین این تجهیزات یا اعتبارات مورد نیاز، نقش مهمی در مقابله با این ویروس داشته اند. از طرف دیگر بسیاری از محله های محروم شهر به دلیل همین کمبود محلول های ضدعفونی قادر به رعایت پروتکل های بهداشتی نبودند، از این رو بنگاه های بزرگ اقتصادی با تامین پک های بهداشتی برای مردم و محلول های ضدعفونی سطوح مورد نیاز شهرداری های مناطق محروم در راستای منافع عمومی جامعه عمل کردند.

کمک به رفع نیاز داخلی در شرایط کنونی نیز که گام دوم مقابله با کرونا از طریق تامین نیاز داخلی با رعایت پروتکل های بهداشتی آغاز شده، برخی شرکت ها با تغییر خطوط تولید خود و تامین نیاز محلول های ضدعفونی و ماسک در راستای مسوولیت اجتماعی اقدام کرده اند.

در همین راستا علیرضا موسوی مجد مدیرعامل کارخانه سام الکتریک در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه تمام تمهیدات لازم برای حفظ سلامت کارکنان در نظر گرفته شده است، گفت: این شرکت با در نظر گرفتن پروتکل وزارت بهداشت، فاصله بین نیروی کار در خط تولید را به دو متر تغییر داده و از طرف دیگر یکی از خطوط تولید لوازم خانگی صوتی و تصویری را نیز به تولید محلول ضد عفونی اختصاص داده شده است.

تامین تجهیزات سازمان های امدادیپیش از این در اسفندماه شرکت سام سرویس با اهدای 50 عدد پمپ سم‌پاش برای ضدعفونی معابر توسط گروه‌های داوطلبی و 17 عدد ترمومتر برای غربالگری تب‌سنجی و اعطای بخشی از کمک‌های خود مانند یخچال، لباسشویی و تلویزیون به نقاهتگاه بیمارستان نور افشار هلال‌احمر و نقاهتگاه شهریار در کمک به حفظ سلامت جامعه پیش قدم بود.

محمد نصیری رئیس سازمان جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه فعالیت اجتماعی بنگاه اقتصادی مانند شرکت سام سرویس به‌ عنوان یک جایگاه حقوقی در موضوع فعالیت ارائه خدمات نگاه برنده شدن نداشته است، گفت: این مسوولیت اجتماعی عالمانه بوده و مثلاً در حوزه پوشش بیمارستانی با توجه به نیازسنجی اهدای 90 هزار کاور کفش از سوی شرکت سام سرویس برای استفاده کادر درمانی صورت گرفته است.

همچنین شاهین فتحی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران در حاشیه تحویل اقلام اهدایی شرکت سام سرویس گفته بود: در راستای پشتیبانی وزارت بهداشت و اقدامات ستاد استانی پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، اقدامات متعددی در دستور کار ما قرار داشته است، در این شرایط اقدامات شرکت سام سرویس در ارائه خدمات داوطلبانه قابل ستایش است، زیرا در شرایطی که همه ارکان نظام برای تأمین سلامت جامعه بسیج شده اند، پیشگامی شرکت سام سرویس در انجام کار خیر و برعهده گیری مسوولیت اجتماعی و التزام این شرکت به تجهیز اماکن نقاهتگاهی و خرید بخشی از وسایل مورد نیاز هلال احمر برای مبارزه با شیوع بیماری کرونا، قابل تقدیر است.

ضدعفونی مناطق صنعتیهرچند بارها از سوی مسئولان تاکید شده که مردم باید در خانه بمانند و بهداشت فردی را رعایت کنند تا زنجیره انتقال ویروس کرونا قطع شود، اما از آنجایی که کسب روزی نیز بخشی از نیاز جامعه پس از پشت سر گذاشتن تعطیلاتی دو ماهه است تامین تجهیزات و لوازم بهداشتی کافی برای مردم اهمیت بالایی دارد.

تاکنون در چند مرحله شرکت سام سرویس و کارخانه سام الکترنیک تجهیزات بهداشتی و لوازم ضدعفونی رایگان مناطق محروم تهران را تامین کرده اند، به طوری که از 15 اسفندماه هر شب در محله های ناحیه سه منطقه 21 شهرداری تهران طبق برنامه ریزی، ضدعفونی با استفاده از تانکر، واترجت و ... آغاز شد و برخی از شهرک ها این منطقه که صنعتی است چندین بار تاکنون گندزدایی شده اند و در شرایط کنونی نیز به صورت دوره ای اینکار انجام می شود. در واقع از آنجایی که بخشی از بومیان این منطقه در واحدهای صنعتی فعالیت دارند ضدعفونی این محدوده می تواند، علاوه بر سلامت منطقه به حفظ تولیدات صنعتی نیز کمک کند.

در این رابطه علی موذن شهردار ناحیه سه منطقه 21 تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه شرکت سام الکترونیک در راستای مسوولیت اجتماعی پک محلول های ضدعفونی دست و ضدعفونی سطوح را در منطقه توزیع کرده است، گفت: ساکنان این منطقه از اقشار متوسط به پایین و کارمند یا کارگر هستند، به همین دلیل توزیع پک های لوازم بهداشتی سام الکترونیک در پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا مهم بود.

همچنین حمید سپاهی عضو شورایاری منطقه 21 در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه شرکت سام الکترنیک تنها در مرحله اول 6 هزار پک محلول ضدعفونی رایگان در منطقه 21 توزیع کرد، گفت: شرکت سام الکترونیک در چند مرحله محلول ضد عفونی دست و سطوح در منطقه 21 توزیع کرد و این گام مهمی در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در این منطقه بود. با توجه به اینکه شرکت سام سرویس پیش از این نیز در اشتغالزایی و کمک به NGO های منطقه اقدامات گسترده ای انجام داده، قرار است حضور شرکت در مدیریت بحران شهرداری منطقه به صورت ثابت و پایدار باشد.

همچنین همکاری با گروه های جهادی در راستای ضدعفونی معابر از دیگر اقدامات شرکت سام بوده، به گونه ای که 18 فروردین امسال ضدعفونی منازل و معابر محله دولت خواه تهران به همت گروه جهادی احیاءالقلوب با ظرفیت 40 نفر روزانه انجام شد و محلول های ضدعفونی و بسته‌های بهداشتی نیز به صورت رایگان در میان خانوارها توزیع شد.

 پس از شیوع ویروس کرونا بسیاری از مراکز خدمات درمانی و پزشکی با کمبود تجهیزات و لوازم بهداشتی مواجه بودند و شرکت های بزرگ همچون سام سرویس با تامین تجهیزات یا اعتبارات مورد نیاز، نقش مهمی در مقابله با این ویروس در سطح کلان داشته اند. همچنین بسیاری از محله های محروم شهر به دلیل همین کمبود محلول های ضدعفونی قادر به رعایت پروتکل های بهداشتی نبودند، از این رو سام سرویس و سام الکترونیک با تامین پک های بهداشتی رایگان برای مردم و محلول های ضدعفونی سطوح مورد نیاز شهرداری های مناطق محروم در راستای منافع عمومی جامعه عمل کردند./ موج

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر