کد خبر: 82315
A

مهم/ کشف ۳۳ جهش در ویروس کرونا

محققان چینی پس از بررسی نمونه های ۱۱ فرد مبتلا به کرونا ۳۳ جهش در آن کشف کردند.

مهم/ کشف ۳۳ جهش در ویروس کرونا

به گزارش دیده بان ایران؛ اسکای نیوز گزارش داده است که محققان در چین بیش از ۳۰ جهش ویروس جدید کرونا را کشف کرده‌اند. این پژوهشگران ادعا می‌کنند جهش‌ها دلیل مرگبارتر بودن این ویروس در بخش‌هایی از جهان است.

محققان دانشگاه ژجیانگ در چین اعلام کرده‌اند شواهدی مستقیم رصد کرده‌اند که ویروس کرونا دچار جهش‌هایی شده که قابلیت‌های بیماری زایی آن را به شدت تغییر می‌دهد.

این تحقیق توسط گروهی از محققان به رهبری پروفسور «لی لانجوان» انجام شده که نخستین کارشناسی است که قرنطینه در ایالت ووهان را پیشنهاد کرد.

این تحقیق براساس نمونه‌های آزمایشگاهی ۱۱ بیمار انجام شده که بین ۲۲ ژانویه تا ۴ فوریه در بیمارستان «هانگژو» (در ۴۷۰ مایلی شرق ووهان) بستری شده بوده‌اند. محققان با استفاده از روش «توالی بسیار عمیق ژنتیک» ۳۳ جهش در ویروس SARS-CoV-۲ رصد کردند که ۱۹ مورد آن جدید بود.

مرگبارترین جهش‌های رصد شده در بیماران این تحقیق در بیشتر بیماران اروپا نیز رصد شده است. در این میان رشته‌های معتدل‌تر این ویروس در بخش‌هایی از آمریکا مانند ایالت واشنگتن رصد شده است. همچنین یکی از جهش‌هایی که در ۵ بیمار رصد شد، قبلاً نیز در بیماری در استرالیا مشاهده شده بود.

به گفته محققان این یافته‌ها نشان دهنده تنوع عمیق رشته‌های ویروسی است که به آنها توجه نشده است. آنها همچنین به توسعه دهندگان واکسن هشدار دادند که باید این جهش‌ها را در نظر بگیرند.

۱۰ تن از ۱۱ شرکت کننده این تحقیق علائم ابتلاء به نوع معتدل یا شدید کووید ۱۹ را داشتند. در این تحقیق ۸ مرد و ۳ زن شرکت کردند که سن آنها بین ۴ ماه تا ۷۱ سال بود.

به گفته محققان این افراد از ویروس نجات یافته‌اند. تحقیق مذکور در نشریه medRxiv منتشر شده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر