کد خبر: 82450
A

ممنوعیت واردات پردازنده، سرور ، لپ تاپ و تبلت به بهانه «تولید داخل»!

جلوی واردات پردازنده، سرور، لپ تاپ، تبلت، استوریج، هارد دیسک و روتر را به بهانه «وجود نمونه داخلی» گرفته‌اند؟! هر ایرانی از رشد تولید حمایت کند، اما گاهی شاهد هستیم به نام حمایت از تولید داخلی قدرت انتخاب را از مصرف کننده می‌گیرند و کالاهای درجه چندم و مونتاژ داخلی را به عنوان «تولید داخل» جا می‌زنند که ثمره‌ای جز انحصار، رانت و فساد ندارد. حتی در مواردی هم گزارش شده همان مونتاژ در داخل را هم انجام نمی‌دهند و صرفاً تظاهر به انجام آن می‌کنند.

ممنوعیت واردات پردازنده، سرور ، لپ تاپ و تبلت به بهانه «تولید داخل»!
به گزارش دیده بان ایران بدیهی است هر ایرانی از رشد تولید حمایت کند، اما گاهی شاهد هستیم به نام حمایت از تولید داخلی قدرت انتخاب را از مصرف کننده می‌گیرند و کالاهای درجه چندم و مونتاژ داخلی را به عنوان «تولید داخل» جا می‌زنند که ثمره‌ای جز انحصار، رانت و فساد ندارد. حتی در مواردی هم گزارش شده همان مونتاژ در داخل را هم انجام نمی‌دهند و صرفاً تظاهر به انجام آن می‌کنند.

 

آن‌طور که از یک نامه منتسب به محمدباقر اثنی عشری، رئیس هیئت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، بر می‌آید، جلوی ثبت سفارش برای واردات سرور و پردازنده را به بهانه «حمایت از تولید داخلی» گرفته اند. در این نامه اثنی عشری با اشاره به رشد تقاضا برای ثبت واردات کالاهایی چون پردازنده، سرور و وسایل ذخیره سازی در پی شیوع بیماری کرونا و افزایش دورکاری، از رد شدن درخواست‌ها با توجیه «موجود بودن نمونه تولید داخلی» خبر داده است.

 

رئیس هیئت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در این نامه خطاب به مدیر کل صنایع برق و الکترونیک وزارت صمت، ضمن هشدار نسبت به واردات کالاهای یاد شده به صورت قاچاق، خواستار رسیدگی به این موضوع در اسرع وقت شده است.

 

حمید توسلی، عضو هیات مدیره و کمیسیون سخت افزار سازمان نظام صنفی، خبر ممنوعیت واردات پردازنده، سرور، لپ تاپ، تبلت، استوریج، هارد دیسک و روتر را تایید کرده است.

 

این اتفاق عجیب در شرایطی رخ داده است که کمتر کسی اهمیت زیرساخت های فناوری اطلاعات را در عصر کرونا و پسا کرونا انکار می کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر