کد خبر: 82870
A
احمد صفری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس:

آمار مبتلایان و فوتی های کرونا در کرمانشاه بیشتر شده است

احمد صفری نماینده مردم کرمانشاه می‌گوید: شرایط استان در خصوص ویروس کرونا روبه بهبودی بود، اما با باز شدن راه‌ها ما شاهد افزایش مبتلایان در استان هستیم. به نظرم بهتر بود که تا بهبود کامل شرایط مسیر‌ها بازگشایی نمی‌شد.

آمار مبتلایان و فوتی های کرونا در کرمانشاه بیشتر شده است

به گزارش دیده بان ایران؛ ویروس کرونا در ایران روزانه همچنان هزاران نفر را مبتلا و جان بیش از صد نفر را می‌گیرد. محدودیت رفت و آمد میان استان‌ها برداشته شد و بعد از یک ماه مردم اجازه سفر کردن را پیدا کردند. این اقدام اما به گفته مردم و نمایندگان دیگر استان‌ها اقدامی بسیار ناشایست بوده است زیرا باعث ورود مسافران به استان‌ها و افزایش مبتلایان به کرونا شده است. 

نماینده بوشهر در مجلس گفته بود بعد از برداشته شدن محدودیت تردد، سیل مسافران به استان بوشهر سرازیر شده و بسیاری از مردم در کنار ساحل و در پارک‌ها چادر زده‌اند و همین مسئله باعث شد بعد از چندروز صفر بودن تعداد مبتلایان، به یکباره در یک روز ۱۰ مورد جدید به بیماران مبتلا اضافه شود. ویروس کرونا در ایران تاکنون ۹۴۶۴۰ نفر را مبتلا و جان ۶۰۲۸ نفر را گرفته است. در کرماشناه نیز اوضاع مناسبی نیست و نماینده این استان از برداشتن ممنوعیت تردد مسافرت‌های استانی گلایه دارد.

بهتر بود حداقل تا اردیبهشت ماه محدودیت رفت و آمد ادامه پیدا می‌کرد

احمد صفری نماینده مردم کرمانشاه می‌گوید: شرایط استان در خصوص ویروس کرونا روبه بهبودی بود، اما با باز شدن راه‌ها ما شاهد افزایش مبتلایان در استان هستیم. به نظرم بهتر بود که تا بهبود کامل شرایط مسیر‌ها بازگشایی نمی‌شد.

وی در ادامه گفت: البته باید بگویم که شرایط نسبت به عید بهتر شده است. با توجه به مهمان نوازی مردم کرمانشاه، مردم برای مسافرت به استان می‌آمدند و همین مسئله باعث افزایش مبتلایان و فوتی‌ها بر اثر ویروس کرونا شد، با این حال امیدواریم روز به روز وضعیت ر‌و به بهبود برود و آمار کمتر شود.

صفری با بیان اینکه ما نگرانی زیادی برای برداشتن محدودیت‌های رفت و آمد داشتیم، تصریح کرد: معتقدم بهتر بود این محدودیت و ممنوعیت تا پایان کامل این ویروس پابرجا می‌ماند؛ هرچند که کسبه استان بسیار متضرر شدند، کارگران بی‌کار شدند، اما با همین شرایط سخت هم به نظرم این روند محدودیت حداقل تا ۱۵ اردیبهشت ادامه پیدا می‌کرد.

بسیاری از مردم به وام یک میلیون تومانی نیاز داشتند

این نماینده مجلس ادامه داد: افراد خیّر در استان هستند که در این مدت به افراد کمک می‌کردند. شخصا منزلی دارم که اجاره دادم و فعلا اجاره نمی‌گیرم، اما باید بگویم که با یک گل بهار نمی‌شود. برخی جایی را اجاره داده‌اند و منبع درآمدشان همین اجاره است و نمی‌توان به آن‌ها خرده گرفت که چرا اجاره می‌گیرید. از مردم درخواست می‌کنم اگر شرایط مالی مساعدی دارید از مستاجرین خود اجاره نگیرید و هر فردی در حد توان خود به مردم کمک کند تا ان‌شاءالله سریع‌تر از این بحران عبور کنیم.

وی ادامه داد: با دولت هم رایزنی‌هایی را برای رسیدگی به شرایط کسبه و افرادی که متضرر شده‌اند انجام دادیم و برنامه‌هایی ارائه شده است که امیدواریم تحقق پیدا کند. این راهم بگویم که این کمک یک میلیون تومانی به مردم شاید از نظر برخی از مردم مسخره باشد، اما برای برخی دیگر واقعا مهم بود و بسیاری از مردم به همین یک میلیون تومان نیز نیازمند بودند./ رویداد24

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر