کد خبر: 82880
A

شیوع موج دوم بیماری کرونا در چین

از استان هیلونگ‌جیانگ اخبار بدی می‌رسد. در این استان موارد جدید ابتلا به بیماری کرونا مشاهده شده است. مسئولان چین درباره شیوع این بیماری تنفسی در استان یاد شده سکوت کرده‌اند. مردم نگران یک "هوبئی جدید" هستند.

 شیوع موج دوم بیماری کرونا در چین

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ اوضاع زندگی در چین عمدتا به حالت عادی بازگشته است. منحنی ثبت موارد جدید ابتلا به کووید-۱۹ از اوایل ماه آوریل به این سو کمابیش حکایت از آن دارد که شیوع بیماری در چین مهار شده است. این اطلاعات از جمله از سوی دانشگاه جانز هاپکینز نیز تایید شده است.

آنچه باعث نگرانی مسئولان و مردم چین شده است، مشاهده موارد جدید ابتلا به بیماری تنفسی کرونای جدید در استان هیلونگ‌جیانگ، واقع در شمال شرقی چین است. مردم این منطقه نگران آن هستند که موج دوم شیوع بیماری کرونا در این منطقه پدید آید.

یکی از شهروندان این استان گفته است که تردیدی نسبت به ایجاد یک "هوبئی جدید" ندارد. موج نخست شیوع بیماری کرونا در استان هوبئی و کلان‌شهر این استان، شهر ووهان، پدید آمده بود.

 

از اواسط ماه آوریل به این سو، کمیسیون بهداشت و درمان استان هیلونگ‌جیانگ خبر از مشاهده موارد جدید ابتلا به این بیماری در چند شهر این استان داده بود. در حال حاضر، خبر از ثبت ۵۵۳ مورد شیوع در این استان می‌رود. باید یادآور شد که ۳۸۶ فرد مبتلا به این بیماری افرادی هستند که اخیرا از روسیه به کشور خود بازگشته‌اند.

 

اوضاع به‌ویژه در شهر مودان‌جیانگ وخیم گزارش شده است. پس از مشاهده موارد ابتلا به بیماری کرونای جدید در بیمارستانی در این شهر، ماموران کنترل مردم در مناطق مسکونی شهر یاد شده را آغاز کردند.

در روز ۲۶ آوریل حتی از ساکنان شهر مودان‌جیانگ درخواست شده بود خانه‌های خود را تنها در صورت لزوم ترک کنند. مسئولان شهر از ساکنان درخواست کرده‌اند که هر خانواده‌ای تنها یک نفر را که از سیستم ایمنی بهتری نسبت به سایر اعضای خانواده برخوردار است، مامور خرید مواد خوراکی بکنند.

احتمال قرنطینه مودان‌جیانگ

از روز ۲۷ آوریل ماموران انتظامی نظارت بر تردد مردم در شهر مودان‌جیانگ را آغاز کرده‌اند. تجمع بیش از سه نفر ممنوع اعلام شده است. استفاده از اسکوترهای برقی در سطح شهر ممنوع شده و خودروهای شخصی تنها با داشتن مجوز حق تردد در خیابان‌ها را دارند.

راه‌های ارتباطی مودان‌جیانگ به سایر نقاط استان هیلونگ‌جیانگ مسدود شده است. اکثر مغازه‌ها تعطیل شده‌اند. تنها فروشگاه‌های کوچک مواد خوراکی اجازه کار دارند.

یکی از شهروندان دیگر شهر مودان‌جیانگ گفته است که مردم در این شهر به آمار دولتی با دیده تردید می‌نگرند.

دامنه شیوع بیماری کرونا به شهر هاربین، مرکز استان یاد شده نیز رسیده است. در اطراف بیمارستان‌های این کلان‌شهر ده میلیون نفره در چین موارد جدید ابتلا به بیماری کرونای جدید ثبت شده است.

گفته می‌شود که یک بیمار ۸۳ ساله در این شهر باعث ابتلای ۷۸ نفر دیگر در بیمارستان شماره دو شهر هاربین شده است. پس از آن مسئولان بیمارستان یاد شده را تعطیل کردند.

منبع: دویچه وله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر