کد خبر: 82881
A

هشدار هواشناسی: ۲۰ استان در خطر سیلاب است

سازمان هواشناسی با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی طی امروز نسبت به وقوع سیلاب در ۲۰ استان هشدار داد و با توصیه نسبت به عدم تردد و توقف در کنار رودخانه‌ها و آبراه‌ها، مدیریت سدها، اقدامات پیشگیرانه در جهت حفظ محصولات کشاورزی بر آمادگی دستگاه‌های اجرایی ازجمله شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها جهت انجام تمهیدات لازم به‌منظور جلوگیری از خسارات احتمالی سیلاب و آب‌گرفتگی معابر تاکید کرده است.

هشدار هواشناسی: ۲۰ استان در خطر سیلاب است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در اکثر مناطق کشور به جز سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان بارندگی، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی،‌ در نقاط مستعد بارش تگرگ و در ارتفاعات سردسیر البرز مرکزی و زاگرس مرکزی بارش برف پیش بینی می‌شود. سامانه بارشی فردا با شدت کمتر در نیمه شرقی کشور فعال بوده و سپس از کشور خارج می‌شود.

شنبه هفته آینده با ورود سامانه بارشی جدید در نیمه غربی و از بعدازظهر همان روز در نیمه شرقی در برخی ساعات رگبار باران،‌رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی شده است. روز یکشنبه نیز به جز بوشهر، جنوب خوزستان و جنوب سیستان و بلوچستان در سایر مناطق کشور سامانه بارشی فعال خواهد بود.

همچنین هشدار سازمان هواشناسی درباره تشدید فعالیت سامانه بارشی و احتمال وقوع سیلاب در ۲۰ استان به شرح زیر است؛

توصیف: تشدید فعالیت سامانه بارشی

نوع مخاطره: رگبار و رعدوبرق، گاهی وزش باد شدید و احتمال رخداد تگرگ

پنجشنبه ۹۹/۰۲/۱۱: زنجان، همدان، کردستان، مرکزی، قزوین، البرز، تهران، سمنان، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، کرمان، یزد، اصفهان، فارس، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، مرکزی، شمال و شرق خوزستان

اثر مخاطره: بالا آمدن آب رودخانه‌ها، احتمال آب‌گرفتگی معابر و برخورد صاعقه

سازمان هواشناسی با توصیه نسبت به عدم تردد و توقف در کنار رودخانه‌ها و آبراه‌ها، مدیریت سدها، اقدامات پیشگیرانه در جهت حفظ محصولات کشاورزی بر آمادگی دستگاه‌های اجرایی ازجمله شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها جهت انجام تمهیدات لازم به‌منظور جلوگیری از خسارات احتمالی سیلاب و آب‌گرفتگی معابر تاکید کرده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر