کد خبر: 82894
A

آمریکا به داروی مبارزه با کرونا رسید / ترامپ مجوز استفاده از رمدسیویر را برای درمان کرونا صادر کرد

اداره غذا و داروی آمریکا به داروی رمدسیویر با هدف تسریع درمان کرونا مجوز اضطراری داده است. این سازمان می‌گوید فواید این دارو بر مضرات صدور مجوز زودهنگام برای آن می‌چربد و به همین دلیل با توجه به وضعیت اضطراری ناشی از اپیدمی ویروس جدید کرونا به آن مجوز تولید می‌دهد. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا هم روز جمعه ضمن اعلام این خبر ابراز خوش‌بینی کرد که تجویز این دارو به کنترل همه‌گیری کرونا کمک کند.

آمریکا به داروی مبارزه با کرونا رسید / ترامپ مجوز استفاده از رمدسیویر را برای درمان کرونا صادر کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ اداره غذا و داروی آمریکا به داروی رمدسیویر با هدف تسریع درمان کرونا مجوز اضطراری داده است. این سازمان می‌گوید فواید این دارو بر مضرات صدور مجوز زودهنگام برای آن می‌چربد و به همین دلیل با توجه به وضعیت اضطراری ناشی از اپیدمی ویروس جدید کرونا به آن مجوز تولید می‌دهد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا هم روز جمعه ضمن اعلام این خبر ابراز خوش‌بینی کرد که تجویز این دارو به کنترل همه‌گیری کرونا کمک کند.

او روز جمعه، اول مه، صدور مجوز برای این دارو را که با توجه به شرایط اضطراری فعلی بسیار سریع و با چشم‌پوشی از برخی مراحل معمول صدور مجوز صورت گرفته را در حالی که در اتاق اصلی کار خود در کاخ‌سفید نشسته بود رسما اعلام کرد.

کارخانه تولیدکننده این دارو مدعی است که اگر آن در اوایل دوره درمان به بیماران کووید۱۹ داده شود می‌تواند به روند درمانی کمک کند و دوره درمان را از ۱۵ روز به ۱۱ روز کاهش دهد.

کاهش همین چند روز هم در اوضاعی که اتاق‌های آی‌سی‌یو و دستگاه‌های تنفس مصنوعی برای بیماران کووید۱۹ کمیاب شده، بسیار حیاتی است و می‌تواند ضمن نجات جان بیمارانی که منتظر تخت آی‌سی‌یو هستند، از فشار بر سیستم درمانی آمریکا هم بکاهد.

دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا می‌گوید مدیرعامل گیلیاد که شرکت تولید‌کننده این داروست گفته صدور مجوز از سوی اداره غذا و دارو گام مهمی برای تولید انبوه آن است و این شرکت به همین علت یک میلیون دوز از رمدسیویر را به صورت رایگان به بیماران و مراکز درمانی اهدا خواهد کرد.

مایک پنس، معاون رییس‌جمهوری آمریکا هم گفته استفاده از این دارو برای بیماران بستری شده به علت کووید۱۹ از روز دوشنبه٬ سه روز دیگر، آغاز خواهد شد.

با این حال، بسیاری از کارشناسان هشدار داده‌اند که رمدسیویر یک گلوله طلایی برای درمان کرونا نیست.

پیش‌تر هم یک مطالعه که در چین، محل آغاز همه‌گیری ویروس جدید کرونا، انجام شده بود درباره سودمندی رمدسیویر ابراز تردید کرده بود.

مقام‌های آمریکایی روز گذشته تاکید کرده بودند "شواهد روشنی" وجود دارد که داروی ضدویروسی رمدسیویر می تواند به مبتلایان به ویروس کرونا کمک کند روند بهبودی را سریع تر طی کنند.

رمدسیویر اصلا به عنوان درمانی برای ویروس ابولا ساخته شد. این یک داروی ضدویروسی است و به آنزیم‌هایی که ویروس برای تکثیر در درون سلول‌های ما به آن نیاز دارد حمله می‌کند.

اخبار مربوط به صدور مجوز برای رمدسیویر که می‌تواند بسیار امیدبخش تلقی شود همزمان با افزایش آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در آمریکا منتشر شده که روز جمعه، اول مه، بنابر گزارش وبسایت داده‌شمار دانشگاه جانز هپکینز آمریکا، به یک میلیون و ۹۴ هزار مبتلا و ۶۴ هزار جان باخته رسیده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر