کد خبر: 82947
A
حسین موسوی ‌تبریزی:

کرونا نرود، عزاداری محرم هم باید تعطیل شود

حسین موسوی ‌تبریزی گفت: به خاطر جان انسان‌ها تصمیم گرفته شد که حرم‌ها تعطیل شوند و اساساً ادیان و کتاب‌های آسمانی همه برای مراقبت از انسان آمده‌اند.

کرونا نرود، عزاداری محرم هم باید تعطیل شود

به گزارش دیده بان ایران؛ حسین موسوی‌تبریزی در همین رابطه اظهار داشت: ای کاش حرم ائمه و نمازجمعه‌ها زودتر تعطیل می‌شد تا بلکه جلوی شیوع شدید کرونا گرفته ‌شود. به هر حال لازم نیست دعا و راز و نیاز حتماً در اماکن مقدس انجام شود و اصولاً دعا کردن در خلوت، چون فقط خداست و بس، اثر زیادی دارد. همچنین باید گفت، به خاطر جان انسان‌ها تصمیم گرفته شد که حرم‌ها تعطیل شوند و اساساً ادیان و کتاب‌های آسمانی همه برای مراقبت از انسان آمده‌اند. 

 

او در ادامه سخنانش گفت:‌ پس وقتی عقل حکم می‌کند تجمع برای بهداشت افراد مضر است، طبیعی است حرم‌ها و مساجد تعطیل شوند تا از ابتلای افراد به ویروس کرونا جلوگیری شود. حتی اگر خدای ناکرده این مشکل تا ماه‌های آتی هم ماندگار شود، لازم است عزاداری در ماه محرم و روز عاشورا هم تعطیل شود تا مسلمانان در معرض خطر قرار نگیرند.

 

موسوی‌ تبریزی همچنین توضیح داد: ان‌شاءالله مشکل حل شود تا مسلمانان با حضور در اماکن مقدس بتوانند هم زیارت کنند و هم دعا،‌ اما اگر کرونا ماندنی شد، فقها و علما هم متفق‌القول هستند که زیارت و عزاداری در اماکن مقدس لازم نیست.

 

او ادامه داد: این روزها عده‌ای از ‌آب گل‌آلود ماهی می‌گیرند و سعی دارند این ذهنیت را به جامعه القا کنند که انسان‌ها باید به جای دین دست به دامن عِلم شوند. این در حالی است که هیچ کسی نگفته دین از عِلم جلوتر است یا علم نسبت به دین اولویت دارد. اصلاً دین را باید با عِلم شناخت چنان‌که پیامبران مامور بودند با علم به مردم دین را تبلیغ کنند. پس باید گفت، علم بی‌غرض ایمان می‌آورد.

 

سید حسین موسوی تبریزی در پایان گفت: دولت باید در مقطع فعلی شرایط را برای خانه‌نشینی مردم فراهم کند و جلوی فعالیت‌های غیرضروری را بگیرد. همچنین باید به فکر آنهایی باشد که چشم‌شان به حقوقی است که از کار روزانه‌شان به دست می‌آورند. دولت هر چقدر هم که مشکل و محدودیت داشته باشد وظیفه‌اش است به فکر قشر محروم باشد و از خزانه کشور برای کمک رساندن به آنهایی که معیشت‌شان به خطر افتاده است کمک معیشتی پرداخت کند./ اعتماد آنلاین

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر