کد خبر: 82970
A
اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی:

گزینه حزب موتلفه برای ریاست مجلس یازدهم میرسلیم است

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: به اهتزاز نگاه داشتن پرچم ایستادگی در برابر آمریکا و شکستن محاصره تبلیغاتی و رسانه‌ای دشمن از مهم ترین وظایف مجلس یازدهم است.

گزینه حزب موتلفه برای ریاست مجلس یازدهم میرسلیم است

به گزارش دیده بان ایران؛  اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در خصوص اهمیت مجلس یازدهم گفت: مجلس یازدهم که اکثریت قاطع آن از بین نمایندگان ارزشی و اصولگرا است باید مجلسی همسو و هم تراز با سیاست ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باشد و نگاه و رویکرد اصلی اش در دو وظیفه مهم قانون گذاری و نظارت معطوف و ناظر به تحقق این سیاست ها و راهبردهای عزت آفرین باشد.

 

وی با برشمردن این سیاست ها، افزود: از جمله این سیاست ها، نزدیک کردن هر چه بیشتر انقلاب به آرمان های بزرگ خود و ایجاد تمدن اسلامی است.

 

وی ادامه داد: به اهتزاز نگاه داشتن پرچم ایستادگی در برابر قلدران و زورگویان بین المللی و در راس آنان آمریکای جهانخوار به عنوان یک نماد پر ابهت ، از جمله ی این سیاست ها است همچنین شکستن محاصره تبلیغاتی و رسانه ای دشمن که هدف اصلی آن مایوس سازی مردم و وارونه نشان دادن واقعیت ها و نگرانی سازی از آینده است از مهم ترین وظایف مجلس یازدهم است.

 

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در ادامه تصریح کرد: احیا و عملیاتی کردن سیاست‌های تبیین و تعریف شده اقتصاد مقاومتی و عدم نگاه به بیرون مرزها به عنوان راه حل اساسی مشکلات اقتصادی و بهبود وضعیت معیشت مردم است و مبارزه با فساد و بسترهای فساد زا و شروع از خود به نحوی که همه بدانند شرط مشروعیت همه مقامات در نظام اسلامی طهارت اقتصادی است و موارد دیگری از این رهنمود ها از زمره مطالبات و انتظارات به حق رهبری معظم انقلاب و مردم نجیب و شریف ایران اسلامی از نمایندگان اصولگرای مجلس یازدهم است.

 

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره گزینه مطلوب برای ریاست و مدیریت مجلس یازدهم گفت: حزب موتلفه اسلامی این موضوع را در بخش‌های مختلف حزب از جمله در جلسات شورای مرکزی، معاونت سیاسی و مطالعات و برنامه ریزی حزب مطرح کرده و در جمع بندی نهایی به این نتیجه رسیده که بهترین روش برای دستیابی و انتخاب یک رئیس شایسته و اصلح برای مجلس بهره جستن از گزاره "شاخص محوری" به جای "شخص محوری" است.

 

بادامچیان در ادامه گفت: چراکه شاخص ها به منزله معیار هایی هستند که به وسیله آن می توان کمیت، کیفیت و تراز یک موضوع و یا تصدی یک منصب را اندازه گیری کرد. شاخص‌هایی که عرض می‌کنم عمدتاً برگرفته از نظرات و دیدگاه‌های مقام معظم رهبری است و از این رو مورد اتفاق نظر و قبول همه نمایندگان محترم مجلس یازدهم است چرا که بالاخره این حق انحصاری نمایندگان است که ترکیب هیئت رئیسه و رئیس مجلس را انتخاب کنند.

 

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با تشریح برخی از شاخص ها، بیان کرد: مهمترین شاخص ها عبارتند از: داشتن برنامه جامع و دارای پیوست برای مدیریت کلان انقلابی مجلس؛ برخورداری از روحیه تعامل هدفمند با همه جریان های سیاسی درون خیمه انقلاب؛ برخورداری از عقبه فکری و کارشناسی قوی و شناخته شده و امتحان داده به گونه‌ای که آثار آن در رفتار مدیریتی وی متبلور باشد؛ داشتن تجربه خدمت در حوزه های کلان مدیریتی کشور و البته داشتن کارنامه موفق و عاری از هر شائبه؛ برخورداری از شیخوخیت و مرجعیت لازم برای اداره مجلس گام دوم.

 

وی در ادامه شاخص ها گفت: پایبند بودن به ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی و شجاع بودن در مقام دفاع از حق؛ برخورداری از ذهنیت تلفیقی نظریه پردازی عملگرایی و تجربی؛ داشتن روحیه و توان استدلالی و اقناعی در مواجهه با مباحث مجلس و نمایندگان و پرهیز از برخوردهای آمرانه و تحکم آمیز؛ ساده زیستی و پاکدامنی و اشتهار به طهارت اقتصادی و داشتن روحیه تنفر از فساد و ایضا مبرای از هر گونه شائبه تخلف و فساد؛ برخورداری از روحیه باورمند استکبارستیزی به عنوان اصل ثابت سیاستهای نظام؛ وابسته نبودن و وام دار نبودن به پشتوانه کانونهای قدرت و ثروت؛ حاضر بودن در بین اقشار مردم و دانا بودن به نیازهای جامعه؛ داشتن بصیرت و مواضع روشن و شفاف در مقابل دشمن و هر گونه فتنه و انحراف؛ برخورداری از روحیه بالا و عزم جدی برای ریشه کن کردن فقر، فساد و برطرف کردن آلام معیشتی مردم.

 

بادامچیان با اعلام نامزد حزب موتلفه اسلامی برای ریاست مجلس یازدهم تصریح کرد: با ملاک قرار دادن برخی شاخص ها که بدان اشاره شد و به درخواست تعدادی از نمایندگان منتخب و نیز مذاکره با دیگر عناصر تاثیر گذار در تشکیل و ترکیب مدیریت مجلس یازدهم، حزب موتلفه اسلامی در جمع بندی به این نتیجه رسیده که گزینه اصلح و ارجح و مبتنی بر شاخص هایی که برخی از آنها گفته و تقدیم شد، برای ریاست مجلس یازدهم آقای مهندس سید مصطفی میرسلیم است.

 

وی در پایان گفت: ما معتقدیم پیشینه 40 سال خدمت صادقانه و بی طمع و توقع در حوزه های کلان مدیریتی نظام مقدس جمهوری اسلامی از او شخصیتی با تجربه و توانمند ساخته و به عنوان یک رجل سیاسی و یک عنصر ارشد تشکیلاتی می تواند به حول و قوه الهی مدیر لایق و شایسته ای برای مجلس یازدهم باشد./ایلنا 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر