کد خبر: 82977
A
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تهران:

فقط یک نفر از 400معتاد متجاهر جمع آوری شده علائم کرونا را داشت

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران گفت: تاکنون 400معتاد متجاهر جمع آوری شده و فقط یک نفر از آن‌ها علائم بیماری کرونا را داشت.

فقط یک نفر از 400معتاد متجاهر جمع آوری شده علائم کرونا را داشت

به گزارش دیده بان ایران؛ مصطفی هادی‌زاده، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران درباره روند جمع‌آوری معتادین متجاهر اظهار داشت: براساس پروتکل‌های درمانی وزارت بهداشت نسبت به جمع‌آوری معتادین متجاهر در استان تهران اقدام شده است که در این خصوص نیز با توجه به حساسیت‌های موجود، هماهنگی‌های زیادی صورت می‌گیرد.

 

وی بیان داشت: روزانه یکصد نفر از این معتادان جمع‌آوری می‌شوند و تاکنون توانسته‌ایم 400 نفر از آنها را جمع‌آوری و غربالگری کنیم و تست کرونا از این تعداد انجام شده است که تنها یک نفر از آنها علائم کرونا را داشته که به مراکز درمانی منتقل شده است. 

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران اظهار داشت: جمع‌آوری معتادین متجاهر با هماهنگی دستگاه‌های مختلفی از جمله پلیس نیروی انتظامی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان بهزیستی، سپاه و دیگر دستگاه‌های ذیربط انجام می‌شود و این افراد بلافاصله پس از جمع‌آوری و تست کرونا، تست اعتیاد نیز می‌دهند تا مشخص شود که به چه نوع موادی اعتیاد دارند و چه نوع بیماری‌های زمینه‌ای دیگری نیز دارند. 

 

هادی‌زاده گفت: این افراد در صورت ابتلا به بیماری کرونا، در مرکز درمانی که توسط سپاه ایجاد شده است نگهداری می‌شوند. 

 

وی یادآور شد: این طرح تا جمع‌آوری تمامی معتادین متجاهر در استان تهران همچنان ادامه دارد. / فارس

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر