کد خبر: 83199
A

نماینده مجلس: بزرگ‌ترین فساد در کشور پارتی‌بازی است

یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: بزرگ‌ترین فساد در کشور پارتی بازی است که رانت ایجاد می‌کند و در نهایت در بخش‌های مختلف برای کشور زیان‌دهی به همراه دارد.

نماینده مجلس: بزرگ‌ترین فساد در کشور پارتی‌بازی است

به گزارش دیده بان ایران؛ شهاب‌الدین بیمقدار درباره انتظاراتی که از مجلس یازدهم می‌رود، بیان کرد: از مجلس یازدهم که شعار اصلاح وضعیت معیشتی مردم را سر می دهد انتظار می رود در گام اول قوانین دست‌وپاگیر را کنار بزند. از سوی دیگر قوه قضاییه نیز در کنار مجلس باید به میدان آمده و با مفسدان اداری برخورد کند.

 

وی ادامه داد: یکی از فسادهایی که همواره در کشور نسبت به آن اغماض می شود کم‌کاری و بی مسئولیتی است. فردی که برای یک پست مدیریتی 20 میلیون حقوق می گیرد اما از زیر مسئولیتش شانه خالی می کند یک مفسد است. بزرگ ترین فساد در کشور پارتی بازی است که رانت ایجاد می کند و در نهایت در بخش‌های مختلف برای کشور زیان‌دهی به همراه دارد.

 

نماینده مردم تبریز در مجلس تصریح کرد: از همه مهم تر آنچه که باید مورد توجه قرار گیرد حل مسئله معیشت است که مجلس یازدهم شعار آن را داده است اما حل این مسئله با وفاق ملی انجام می شود. وفاق ملی نیز زمانی شکل می‌گیرد که جامعه به خودی و غیر خودی تقسیم نشود. مجلس یازدهم باید به این مسئله توجه داشته باشد.

 

این عضو فراکسیون امید مجلس در ادامه تاکید کرد: از سوی دیگر روابط سیاست خارجی ما نیاز به ترمیم دارد. به عنوان مثال با وجود هزینه‌های مادی و معنوی ایران در عراق امروز شاهدیم که عراق همچنان مرزهایش را بر روی ایران بسته است. ما نباید به دنبال مقصر برای مشکلاتمان باشیم. اکنون در ماه رمضان بهترین فرصت برای بازگشت به خود و خودسازی است‌. با انتخاب‌های درست می توانیم مشکلات را حل کنیم.

 

بیمقدار در پایان تصریح کرد: نباید با ارائه آمار غیر واقعی از توسعه کشور و دادن شعارهای غیرعملی مردم را بی اعتماد کنیم بلکه باید به ظرفیت‌های کشور باز گشته و بر آن‌ها تکیه کنیم. به عنوان مثال ما صنایع پولسازی از قبیل گیاهان دارویی و روغن کشی و سایر بخش‌ها را داریم که با حمایت از این بخش‌ها و سوق دادن بخش خصوصی به این صنایع می توانیم مسیر کشور را عوض کنیم. امیدوارم از شعار زدگی فاصله گرفته و به سمت برنامه ریزی برای انجام کارهای عملیاتی برویم.

 

منبع: ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر