کد خبر: 83228
A

کمال الدین پیرموذن: مجلس آتی هم مجلس ایده آلی نخواهد بود!

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجلس دهم صدای گروه‌های حاشیه نشین را نشنید، گفت: نمایندگان مجلس یازدهم از افراطی‌گری، ایجاد شکاف بین قوا، قانون‌گریزی، رفتارهای سلیقگی، پیگیری منافع جناحی و شخصی و انتقام‌گیری از جناح مقابل یا دولت بپرهیزند.

کمال الدین پیرموذن: مجلس آتی هم مجلس ایده آلی نخواهد بود!

به گزارش دیده بان ایران؛ کمال‌الدین پیرموذن در ارزیابی خود از عملکرد مجلس دهم، اظهار کرد: انتقاداتی از جمله استفاده نکردن مطلوب از اختیارات نظارتی و قانونگذاری به روز، پیگیری نکردن مطالبات واقعی مردم و نشنیدن صدای گروه‌های حاشیه نشین، اعطای اختیارات خود به مجمع تشخیص مصلحت و سران قوا و بهادادن به منافع شخصی و باندی به مجلس دهم وارد است و در مجموع این مجلس کارنامه درخشانی نداشته و من نمره 12 را به عملکرد مجلس دهم می دهم.

وی با بیان اینکه امیدوار نیستم که مجلس دهم در فرصت باقی مانده از اختیارات خود به خوبی استفاده کند، خاطرنشان کرد: با توجه به بیماری کرونا و بی انگیزه بودن نمایندگانی که ردصلاحیت شده یا رای نیاورده‌اند، امیدی به ایام باقی مانده مجلس دهم برای تصویب قوانین کارا و نظارت بر اجرای قوانین وجود ندارد با این حال باید مجلس دهم با توجه به نظرات کارشناسان اقتصادی، به فکر حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باشد مخصوصا که بیماری کرونا بر شدت مشکلات اقتصادی افزوده است. نباید نمایندگان مجلس دهم از حالا پیگیر مسائل شخصی خود و دنبال پست گرفتن برای آینده باشند.
این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه با توجه به نحوه برگزاری انتخابات مجلس یازدهم، مجلس آتی هم مجلس ایده آلی نخواهد بود، افزود: جلب مشارکت مردمی در شرایط پایان یافتن صدقات نفتی، تنها راه حل مشکلات کشور است. برای جلب مشارکت جامعه هم باید نمایندگانی به مجلس راه یابند که با مشارکت حداکثری مردم انتخاب شوند.
پیرموذن در پایان گفت: مجلس یازدهم باید اولویت‌های جامعه را در سرلوحه کار خود قرار دهند. از افراطی‌گری، ایجاد شکاف بین قوا، قانون‌گریزی، رفتارهای سلیقگی، پیگیری منافع جناحی و شخصی و انتقام‌گیری از جناح مقابل یا دولت بپرهیزند. نمایندگان مجلس یازدهم دنبال حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، تحقق جهش تولید و جهاد اقتصادی باشند و پاکدستی و شفافیت ملاک عمل شان باشد./ ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر