کد خبر: 83312
A

پیش بینی روند بورس طی روزهای آینده

امیرعلی امیرباقری کارشناس بازار سرمایه: از نظر تکنیکال، کانال شاخص بورس و قیمت سهم‌ها به سمت رشد شکسته شده و انتظار می‌رود این رشد در بازار ادامه‌دار باشد و در وضعیت کنونی هیچ نشانه‌ای از اصلاح بازار به چشم نمی‌خورد.

پیش بینی روند بورس طی روزهای آینده

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ امیرعلی امیرباقری گفت: هفته گذشته ارزش معاملات با دستیابی به رکورد بی سابقه‌ای به عدد ٢٠ هزار میلیارد تومان در روز رسید که عمده بازیگران این بازار، حقیقی‌ها بودند و ورود نقدینگی تا پایان هفته از جانب حقیقی‌های خرد به بازار ادامه پیدا کرد.

وی ادامه داد: موضوعی که اخیرا زیاد با آن مواجه هستیم، مطرح شدن بحث حباب شاخص بورس است که به دلیل رشد اخیر بورس این موضوع از سوی برخی از فعالان بازار مطرح شده است.

امیرباقری اظهار داشت: در دو سال گذشته با ورود نقدینگی سهامداران حقیقی به بورس، شرکت‌های کوچک و متوسط وارد فاز صعودی شدند و شرکت‌های بزرگ به دلیل عرضه سهام توسط حقوقی‌های خود از رشد بازار جا مانده بودند.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: اکنون سیل ورود نقدینگی به بازار تا حدودی عرضه حقوقی‌ها را محدودتر و زمینه رشد پرشتاب بازار را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه اخیرا حقوقی‌ها دیگر نسبت به گذشته یکه تاز بازار نیستند، گفت:  سهام شرکت‌های بزرگ که نسبت به شرکت‌های کوچک از رشد بازار جا مانده بودند با محوریت ورود نقدینگی در مسیر رشد قرار گرفتند.

به گفته امیرباقری، با توجه به اینکه روند معاملات شرکت های بزرگ تاثیر به سزایی را بر شاخص کل و شاخص هم وزن در بازار دارند رشد اخیر این شرکت ها باعث صعود چشمگیر این دو شاخص در کنار یکدیگر شده است.

این کارشناس بازار سرمایه معتقد است که از چند روز آینده مسیر سهام از یکدیگر جدا خواهند شد و دیگر با کلیت رشد در سهام همه شرکت‌های حاضر در بورس مواجه نخواهیم بود.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود سهامی که برپایه نقدینگی و عملیات سفته‌بازی رشدهای چندبرابری را تجربه کرده بودند وارد فاز اصلاح شوند اما رشد در بدنه بازار یعنی سهم‌های بزرگ بازار ادامه‌دار خواهد بود.

امیرباقری افزود: سهام شرکت‌های بزرگ که از رشد حقیقی بر پایه تورم و صورت‌های مالی خود جا ماندند مورد اقبال سهامداران در بازار  قرار خواهند گرفت و می‌توان بر رشد این سهم‌های بزرگ و شاخص ساز امید داشت.

وی گفت: در میان‌مدت و بلندمدت به دلیل استقبال دولت و بانک مرکزی از بورس، ورود نقدینگی حقیقی به بازار تا حد زیادی افزایش یافته که این موضوع به مراتب باعث افزایش حجم معاملات در بازار خواهد شد و زمینه رشد معاملات بازار و زمینه عمق بخشیدن معاملات را فراهم خواهد کرد.

امیرباقری خاطرنشان کرد: در چنین بازاری که تعداد زیادی سهامدار وجود دارد و نقدینگی زیادی با این بازار درگیر شده است شاهد افزایش کارایی بازار و و قوام بخشیدن به شاخص‌ها خواهیم بود که به نظر می‌رسد احتمال ریزش و واکنش‌های هیجانی در بازار به مرور زمان کمتر خواهد شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر