کد خبر: 83329
A

آخرین دفاعیه نجفی ارائه شد / دادگاه به موضوع قتل شبه عمد ورود نکرد

وکیل محمد نجفی از ارائه آخرین دفاعیه موکل‌اش خبر داد و گفت اگر رای مناسب را نگیرند تقاضای فرجام خواهد کرد.

آخرین دفاعیه نجفی ارائه شد /  دادگاه به موضوع قتل شبه عمد ورود نکرد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حمیدرضا گودرزی در گفت‌وگو با ایلنا در خصوص آخرین اخبار از ارائه لایحه دفاع، اظهار کرد: آخرین دفاع در جلسه دادرسی ۱۴ اردیبهشت از آقای نجفی استماع شد و ما سه روز فرصت برای ارائه لایحه آخرین دفاع از دادگاه خواستیم که سه شنبه هفته گذشته لایحه آخرین دفاع را به دادگاه ارائه کردیم.

وی افزود: طبیعتاً دادگاه ظرف چند روز آینده باید رأی را صادر کند و یا در صورتی که نواقصی به نظر برسد، جلسه دادرسی را تجدید کند.

وکیل مدافع نجفی بیان کرد: چون آخرین دفاع گرفته شده است، مرسوم این است که تصمیم گیری ماهوی و نهایی انجام شود.

وی اضافه کرد: مسأله‌ای که برای ما مهم است این است که با توجه به اینکه دیوان عالی کشور قتل را شبه عمد دانسته، چرا دادگاه به موضوع شبه عمد ورود نکرد و پرونده را از نگاه قتل عمد بررسی کرد.

گودرزی گفت: با توجه به اخذ آخرین دفاع، احتمالاً ظرف چند روز آینده شعبه ۱۰ کیفری یک تصمیم ماهوی انخاذ می‌کند؛ گرچه منعی وجود ندارد که از آخرین دفاع عدول کند اما عرف قضایی این است که بعد از آخرین دفاع، عموماً دادگاه‌ها اتخاذ تصمیم ماهوی و انشاء رأی می‌کنند.

این وکیل پایه یک دادگستری ادامه داد: طبیعتاً اگر دادگاه، دادنامه‌ای را در تضاد با نظر دیوان عالی کشور صادر کند، ما نسبت به آن تقاضای فرجام‌خواهی می‌کنیم تا پرونده مجدداً در دیوان عالی کشور رسیدگی شود.

وی افزود: زمانی که دیوان عالی کشور رأی را نقض می‌کند و با شعبه هم عرض می‌دهد، قاضی را در مقام اظهار نظر ماهوی به چیزی مجبور نمی‌کند اما اگر این بار پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شود و جزء آرای اصراری شود و پس از اظهار نظر اصراری قضات دیوان عالی کشور، پرونده به دادگاه دیگری برود، آن دادگاه ملزم است که از نظر دیوان عالی کشور تبعیت کند؛ در نتیجه در حال حاضر دادگاه در مقام تبعیت نیست و می‌تواند رأی خود را بدهد.

 
کد خبر 509619

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر