کد خبر: 83366
A

علی صوفی: سورنا ستاری و همتی رجل سیاسی نیستند/ محسن هاشمی هنوز زیر سایه نام پدرش است

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: محمدجواد ظریف در وزارت خارجه خیلی خوب کار کرد ولی همه سوابق کاری اش در همانجاست. تجربه مدیریت کلان در عموم حوزه ها ندارد اما مردم او را خیلی خوب می شناسند.

علی صوفی: سورنا ستاری و همتی رجل سیاسی نیستند/ محسن هاشمی هنوز زیر سایه نام پدرش است

به گزارش دیده بان ایران؛ اصلاح طلبان گرچه انتخابات مجلس را باختند اما گویا برای ریاست جمهوری امیدها دارند. هم اکنون اسامی متعددی در این جریان برای سال 1400 مطرح هستند. شنیده ها حکایت از آن دارد که محمدرضا عارف، اسحاق جهانگیری، محسن هاشمی، ناصر همتی، سورنا ستاری و محمدجواد ظریف نام شان در اردوگاه اصلاحات مطرح است و هر کدام طرفدارانی دارند.

علی صوفی درباره کاندیداتوری ناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی و سورنا ستاری معاون علمی دولت روحانی برای انتخابات 1400 گفت: آنها هنوز در سطح رجل سیاسی نیستند. یعنی این پذیرش را در سطح ملی به وجود نیاوردند که مردم به عنوان یک چهره سیاسی تأثیرگذار آنها را ببینند.

وی افزود: آقای سورنا ستاری ممکن است پتانسیل حضور در جایگاه ریاست جمهوری را داشته باشد اما نامزدی او در این عرصه ریسک و سعی و خطاست. با سعی و خطا نمی شود جلو رفت.

دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات یادآور شد: آقای ناصر همتی چهره ای اقتصادی است. هرچند اگر بخواهیم به او نمره دهیم در بین تیم اقتصادی دولت آقای روحانی، بالاترین نمره را می آورد ولی آیا در بین روسای سابق بانک مرکزی باز هم او بالاترین نمره را می آورد؟ به لحاظ سیاسی هم که هیچ فعالیتی را از او شاهد نبودیم بنابراین طرح نام آقایان ستاری و همتی برای انتخابات 1400 از نظر من موضوعیت ندارد و نمی شود نام هر کسی را برای چنین جایگاهی مطرح کرد.

وی درباره کاندیداتوری محسن هاشمی برای ریاست جمهوری گفت: او فاقد سوابق لازم اجرایی در سطوح کلان مدیریت است و هنوز به اعتبار پدرشان شناخته می شود بنابراین با استقلال شخصیتی که لازم برای قرار گرفتن در جایگاه ریاست جمهوری است، خیلی فاصله دارد.

این فعال سیاسی درباره نامزدی ظریف در انتخابات 1400 یادآور شد: او در وزارت خارجه خیلی خوب کار کرد ولی همه سوابق کاری اش در همانجاست. تجربه مدیریت کلان در عموم حوزه ها ندارد اما مردم او را خیلی خوب می شناسند.

فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار کرد: آقای جهانگیری مصداق بارز یک رجل سیاسی است چون تاکنون توانسته در جایگاه نماینده مجلس، استاندار، وزیر و معاون اول رئیس جمهور حضور پیدا کند و موثر نیز واقع شود. از نظر سیاسی نیز نام او همواره برای انتخابات ریاست جمهوری مطرح بوده کما اینکه در سال 96 از سوی شورای نگهبان تأیید صلاحیت شد.

دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات درباره نامزدی محمدرضا عارف تأکید کرد: او چهره غالب علمی و دانشگاهی است که رئیس دانشگاه تهران، وزیر و معاون اول دولت اصلاحات بود، در رقم خوردن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری 92 نقش مهمی ایفا کرد و در رقابت با سایر نامزدها خوب درخشید. در نهایت قواعد بازی را پذیرفت، به مصلحت اندیشی اصلاح طلبان تن داد و به نفع آقای روحانی کنار رفت.

وی افزود: آقای عارف سپس وارد مجلس دهم شد در جایگاه رئیس فراکسیون اصلاح طلبان ایفای نقش کرد. هرچند آقای عارف به لحاظ سرمایه اجتماعی افت و خیز دارد اما این خصیصه ای است که سایر سیاسیون هم از آن مستثنی نیستند. از آنجاکه او چهره ای شناخته شده و باتجربه در سطوح مدیریت کلان کشور است بنابراین به معنای واقعی کلمه آقای عارف رجل سیاسی محسوب می شود. در کل برای جامعه پذیرفته شده است که آقایان عارف و جهانگیری باز هم کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شوند.

منبع: نامه نیوز

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر