کد خبر: 83405
A

نماینده مجلس: به اندازه خبر ۲۰:۳۰ هم برای مردم کاری نکرده ایم

بررسی طرحی درباره نحوه معرفی حقوقدان های شورای نگهبان به مجلس با واکنش های مثبت و منفی در صحن مجلس روبرو شد.

نماینده مجلس: به اندازه خبر ۲۰:۳۰ هم برای مردم کاری نکرده ایم

به گزارش دیده بان ایران؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز مجلس به کلیات طرحی دوفوریتی رای دادند که براساس آن قانون معرفی حقوقدانان شورای نگهبان اصلاح شود.

صباغیان نماینده مردم بافق و مهریز از جمله نمایندگان موافق این طرح بود که در این رابطه گفت: به نظر من دو برابر بودن تعداد حقوقدانان یعنی هرکسی را که قوه قضائیه معرفی کرد مجلس ناچار است تائید کند ای کاش دوستان پیشنهاد می‌کردند تا به جای دو برابر شدن، کاندیداها چهاربرابر معرفی شوند تا نقش مجلس پررنگ تر شود. 

او ادامه داد: این طرح خوبی است و می‌تواند به مجلس اقتدار بدهد که هر کجا این اتفاق رخ بدهد به معنای آن است که ما داریم به مردم قدرت می‌دهیم.

صباغیان گفت: همه شاهد هستیم مجلس آنقدر ضعیف شده است که دیگر در تصمیم گیری های کشور نقشی ندارد. البته این اختیار هم برای انصراف کاندیداهای حقوقدان شورای نگهبان وجود دارد که تا پیش از در دستور کار قرار گرفتن از کاندیداتوری خود انصراف دهند ولی اینکه دو نفر معرفی شوند و اینجا در دستور کار قرار بگیرد و یکنفر انصراف دهد با قاعده متناسب نیست پس اینجا مجلس چکاره است؟! اگر قرار است روال این باشد خب قوه قضائیه مستقیم حقوقدانان را به شورای نگهبان معرفی کند.

او گفت: اوضاع اقتصادی کشور خراب است و می ‌خواهم بگویم دوستان عزیز به اندازه برنامه ۲۰:۳۰ در شبکه دو، ما و شما برای مردم در بحث گرانی‌ها نقش نداریم و کاری نکردیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر