کد خبر: 83485
A

نماینده مجلس: اولویت اصلی مجلس یازدهم احیای فرهنگ اسلام ناب محمدی است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: مهم‌ترین اولویت مجلس یازدهم احیای فرهنگ اسلام ناب محمدی است تا با ولنگاری و تهاجم فرهنگی که مؤمنان کشور را مکدر کرده است مبارزه شود.

نماینده مجلس: اولویت اصلی مجلس یازدهم احیای فرهنگ اسلام ناب محمدی است

به گزارش دیده بان ایران؛ احمد سالک در خصوص مهم‌ترین اولویت‌های مجلس یازدهم، اظهار کرد: مجلس باید کمر همت برای برخورد با باندهای فساد فرهنگی ببندد.

وی افزود: اولویت دوم که باید در مجلس یازدهم به آن پرداخته شود وحدت نیروهای انقلابی و ارزشی در مجلس است که اگر این وحدت و تعامل خوب شکل نگیرد با مشکلات زیادی روبرو خواهیم شد و لازمه تحقق آن این است که نمایندگان از خودگذشتگی داشته باشند و رعایت مسائلی را کنند که موجب تقویت بنیه‌های وحدت می‌شود.

سالک افزود: اما نکته سوم که قابل توجه است اجرایی کردن مطالبات مقام معظم رهبری در قالب قانون و نظارت بر حسن اجرای قانون است. برای جهش تولید در مجلس دهم یک سری مصوبات مانند قانون رفع موانع تولید را داشتیم که باید در مجلس یازدهم قوانینی تصویب شود که نقش اساسی در گسترش فرهنگ جهش تولید داشته باشد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، گفت: نکته چهارمی که باید در اولویت مجلس جدید قرار بگیرد بهبود معیشت مردم است. ضربه‌ای که کرونا به اقتصاد و بیکاری کارگران زد باید به نحو مطلوب مورد توجه قرار گیرد. از جمله باید نظارت دقیق بر رشد قیمت کالاها انجام شود چون به شکل سرسام‌آور قیمت‌های کالاهای اساسی مردم افزایش یافته است و نظارتی در این خصوص نیست.

سالک تصریح کرد: اولویت پنجم مجلس یازدهم، تنظیم برنامه و بودجه از حیث قانونی است که جمیع مسائل از جمله شرکت‌های دولتی را در بر بگیرد و برنامه‌ریزی و بودجه‌ای برای سال ۱۴۰۰ داشته باشند که بودجه بدون استفاده از نفت تنظیم شود و توجه بیشتری به رشد ملی کنند. بنابراین قوانین برنامه و بودجه باید اصلاح شود و مشخص شود برنامه‌ای که دولت به مجلس ارائه می‌دهد بر اساس کدام مؤلفه‌ها و شاخصه‌ها است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اولویت پنجم مجلس یازدهم باید تقویت بنیه های دفاعی با هدف قدرت بازدارندگی باشد، گفت: امنیت و حفظ کیان نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر تقویت بنیه‌های دفاعی کشور است.

وی افزود: نکته مهم دیگر که مجلس جدید باید در اولویت قرار دهد سیاست ظلم‌ستیزی، کفر ستیزی و اسرائیل ستیزی است که باید با هدف حمایت از مقاومت در سراسر دنیا باشد و نیروهایی مانند حزب‌الله و حشد الشعبی باید تقویت شوند. این موضوعی است که باید بر اساس سیاست‌های مقام معظم رهبری به آن توجه شود.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: همچنین مجلس یازدهم باید از جمیعِ تجربه‌های ۱۰ مجلس گذشته استفاده کند و جبران سوختگی‌های مجلس‌های گذشته را کند و از برنامه‌های کلانی که بوده بهره ببرد و خود را آماده تنظیم برنامه ۵ ساله هفتم کند. باید این برنامه مبتنی بر احکام دائمی و اسناد بالادستی باشد تا جهش تولید و اقتصاد مقاومتی محقق شود./ ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر