کد خبر: 83486
A

پاسخ مشاور وزیر کشور به علی مطهری درباره حوادث آبان ۹۸

مشاور وزیر کشور طی نامه‌ای در واکنش به اظهارات علی مطهری مبنی بر اینکه " وزیر کشور مقصر اصلی حوادث آبان" این پرسش را مطرح کرد که آیا دستور برای ایجاد امنیت و برخورد با عناصری که کاملا مشخص و هدفمندانه اقدام به تهدید و تعرض به انبار غلات و آذوقه و تخریب اموال عمومی و دولتی و به ویژه مراکز اقتصادی و امنیتی و انتظامی و حتی مردم عادی داشتند را قصور در انجام وظیفه می دانید؟

پاسخ مشاور وزیر کشور به علی مطهری درباره حوادث آبان ۹۸

به گزارش دیده بان ایران؛ متن نامه سرگشاده روح الله جمعه‌ای مشاور وزیر کشور به علی مطهری نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص مسائل مربوط به آبان ماه ۱۳۹۸ به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر علی مطهری
سلام علیکم

جنابعالی در یکی از اظهارات خود مدعی شدید " وزیر کشور مقصر اصلی حوادث آبان" می باشد. با توجه به سبقه جنابعالی در امور علمی و همچنین جایگاه حقوقیتان در مجلس شورای اسلامی قاعدتا هرگونه ادعایی باید از بینه قوی و رسمی برخوردار باشد. قطعا به عنوان فردی که بیشتر عمر این دوره از مجلس را در کسوت نائب رئیس مجلس شورای اسلامی حضور داشتید از تمامی قوانین و ضوابط کشوری اطلاع کامل و به گزارشات متعدد نیز دسترسی داشته اید. بارها به طور رسمی و مستند اعلام شده است که حوادث آبان ماه در سه برش زمانی و از سه جهت قابل ارزیابی است و برای ارزیابی منصفانه و دقیق هرکدام از جهات فوق باید متغیرهای آن را به طور مستقل مورد بررسی قرار داد. تصمیم برای افزایش قیمت بنزین در سه مقطع زمانی پیش از اعمال تصمیم، لحظه اعلام رسمی افزایش قیمت و نهایتا تدابیر اندیشیده شده پس از افزایش قیمت تا قبل از آغاز اغتشاشات براندازانه قابل تقسیم است و همین موضوع از سه منظر تصمیم برای افزایش قیمت، نحوه اجرای تصمیم نظام و سرانجام اقدامات ملی برای برخورد با اغتشاشات نیز از وجوه دیگر قابل ارزیابی به شمار می رود که ارزیابی همزمان  این شش وجه می تواند یک تحلیل واقع گرایانه و روشن و شفاف را ارائه دهد. با وجود چنین مولفه ها و عواملی آیا وزیر کشور جز در محدوده اختیارات و مسئولیت های محوله امکان تصمیم گیری و اقدام دارد؟ آیا جایگاه وزیر کشور در تصمیم به افزایش قیمت بنزین و نحوه برخورد ملی و حاکمیتی با بحران آشوب های پراکنده در چندین استان کشور مطلقه است؟ و نهایتا آیا دستور برای ایجاد امنیت و برخورد با عناصری که کاملا مشخص و هدفمندانه اقدام به تهدید و تعرض به انبار غلات و آذوقه و تخریب اموال عمومی و دولتی و به ویژه مراکز اقتصادی و امنیتی و انتظامی و حتی مردم عادی داشتند را قصور در انجام وظیفه می دانید؟ علی ایحال امیدوارم منطبق بر واقعیات و قوانین و اختیارات و شرح وظایف مسئولین نگاهی عمیق به این مقوله داشته باشید.
با احترام و آرزوی موفقیت
روح الله جمعه ای
مشاور وزیر کشور

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر