کد خبر: 83515
A

با ترندهای سئو در سال 2020 آشنا شوید

همان گونه که می دانید موتورهای جستجوی امروزی نظیر گوگل نمونه ای از پر اهمیت ترین و کاربردی ترین شبکه های اطلاعات موجود در سراسر دنیا می باشند. این موتورها زمینه ای مناسب جهت اطلاع رسانی در مورد جدیدترین رخدادهای زمینه های گوناگون را مهیا می سازند. با توجه به شیوع ویروس کرونا و موج کوچ کسب و کارها به سمت فضای دیجیتال، اهمیت سئو دو چندان شده است.

با ترندهای سئو در سال 2020 آشنا شوید

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ همان گونه که می دانید موتورهای جستجوی امروزی نظیر گوگل نمونه ای از پر اهمیت ترین و کاربردی ترین شبکه های اطلاعات موجود در سراسر دنیا می باشند. این موتورها زمینه ای مناسب جهت اطلاع رسانی در مورد جدیدترین رخدادهای زمینه های گوناگون را مهیا می سازند. با توجه به شیوع ویروس کرونا و موج کوچ کسب و کارها به سمت فضای دیجیتال، اهمیت سئو دو چندان شده است.

به منظور آشنایی با ترندهای سئو در سال 2020 بهتر است در ابتدا با مفهوم واژه ترند آشنا شوید. ترند به معنای روند است. قرارگیری این واژه در بافت جملات مختلف معانی گوناگونی به آن می بخشد. به معنای ساده تر می توان گفت ترند فراگیر شدن و رواج یافتن یک مبحث مورد نظر است. بنابراین هر موضوعی که در یک بازه زمانی مشخص توسط افراد جامعه مورد توجه قرار بگیرد، ترند نامیده می شود. ترند شدن را در زمینه های متنوعی نظیر توئیتر، شبکه های اجتماعی، مد و فشن، سئو و... مورد استفاده قرار می دهند. به عنوان مثال یکی از ترندهای چند روز اخیر زلزله تهران بود. به محض وقوع زمین لرزه، به سرعت در شبکه های اجتماعی خبرهای مرتبط با زلزله پخش شد و میزان سرچ کلمات مرتبط با زلزله به شدت بالا رفت و به ترند جست و جو تبدیل شد.

گوگل ترند یکی از کاربردی ترین و بی نظیرترین ابزارهای گوگل است که توسط جمع کثیری از خبرنگاران، وبلاگ نویسان، صاحبان مشاغل مختلف صاحبان برندها و... به کار گرفته می شود. با استفاده از این ابزار منحصر به فرد می توان نیازها و خواسته های افراد را بر اساس عبارت ها و موضوعاتی که بیشتر جستجو کرده اند، پیدا کرد. این موضوعات را ترند در سئو نامیده و می توان آن ها را نقطه پرتابی برای پیشرفت های کسب و کار مورد نظر دانست. 

افراد فعال در زمینه بهینه سازی موتورهای جستجو که آن را تحت عنوان سئو نیز نام گذاری می کنند، می توانند با به کارگیری اطلاعات به دست آمده از ابزارهایی نظیر گوگل ترند و دیگر اطلاعات در دسترس، واژه ها و ترکیب های موثر را به دست آورده و با استفاده از آنان در محتواهای گوناگون توجه گوگل و کاربران آن را به خود جلب نمایند. 

تمام این مسائل دست به دست هم داده اند تا ترندهای سئو در سال 2020 از اهمیت ویژه ای برخوردار گردند. در ادامه به معرفی هر کدام از این موضوعات و بررسی هر کدام از آن ها به صورت جداگانه خواهیم پرداخت. 

 

Seo2020

 

کاربر محور عمل کنید!

یکی از کاربردی ترین ترندهای سئو در سال 2020 عملکردی کاربر محور می باشد. الگوریتم BERT گوگل در سال 2019 چنان عمل کرد که موفق شد توجهات و نظرات بسیاری را به خود جلب نماید. به گونه ای که بسیاری از متخصصین سئو به یادگیری آن علاقه مند شده و به استفاده از آن روی آوردند. یک سال گذشت و این بار بهینه سازی کاربر محور و ارائه فنی محتوا را یکی از مهم ترین ترندهای سئو در سال 2020 عنوان کردند. بر این اساس نقاط دسترسی کاربران مجددا مورد بررسی قرار گرفته و بدین ترتیب پس از مشخص شدن محتواهای بیشتر جستجو شده، نسبت به تدوین محتوای جدید اقدام می نمایند.  

ترندهای سئو در سال 2020 به شما پیشنهاد می دهد که سعی کنید به صورت مستقیم با کاربران خود ارتباط برقرار نموده و از نیازهای آنان با خبر شوید. بدین ترتیب خواهید توانست سهم زیادی از بازار رقابت را به خود اختصاص دهید.  

با تولید محتوای با کیفیت بازار آنلاین را تحت سلطه بگیرید!

تولید محتوای با کیفیت همچنان یکی از مهم ترین جنبه های سئو می باشد. تمرکز متخصصان سئو در سال 2020 تولید محتواهای مرتبط با موضوعات موجود در سایت در عین ارزشمند بودن آن ها برای مخاطبین می باشد. بنابراین سعی کنید به استفاده از محتواهایی روی بیاورید که نمایانگر تخصص شما در زمینه کسب و کارتان باشند. 

تجربه کاربر و سئوی فنی را جدی بگیرید!

تجربه کاربر و سئوی تکنیکال یکی از کاربردی ترین موارد در سئو سال 2020 می باشند. وقوع تحول عظیم در تجربه کاربر موضوعی است که حضور آن در ترندهای سئو در سال 2020 همه را شگفت زده کرد! تجربه کاربر شامل تجربه کلی شکل گیری تعاملات اولیه در صفحه های نتایج موتورهای جستجو نظیر گوگل می باشد. لازم به ذکر است که تجربه کاربر در صفحات فرود نیز اگر چه جزئی اما حائز اهمیت است. 

یکی از مهم ترین نکاتی که تاثیر به سزایی در بهبود سئوی سایت در سال 2020 دارد، احساس رضایت کاربر از سایت شما در حین خروج از سایت می باشد. بنابراین سعی داشته باشید بهترین خدمات ممکن را به بازدید کنندگان از سایتتان ارائه دهید تا حین ترک سایت راضی باشند!

بر اساس ترندهای سئو در سال 2020 فریم ورک های جاوا اسکریپت با محبوبیت زیادی رو به رو می شوند. این در حالی است که کسب و کارهای مبتنی بر اپلیکیشن های تاثیر پذیر از وب و اپلیکیشن های پیش رونده که تحت عنوان PWA نیز شناخته می شوند، تغییر مسیری سریع، بیشتر و چشمگیری به سوی وب خواهند داشت. بنابراین در سال های پیش رو سئو جاوا اسکریپت اهمیت بیشتری خواهد داشت.

سئوی موبایل را فراموش نکنید!

یکی دیگر از مهم ترین ترندهای سئو در سال 2020 توجه به سئوی موبایل می باشد. توسعه دهندگان وب سایت در سال 2020 مجبور به توسعه سایت هایی هستند که در گام نخست برای موبایل طراحی و تولید شده و پس از آن مراحل سازگاری آن ها با دسکتاپ صورت می پذیرد. این امر موجب ذخیره سازی زمان استفاده شده به منظور بهینه سازی سرعت می گردد. 

بر اساس ترندهای سئو در سال 2020 اولویت با عملکرد در گوشی های موبایل خواهد بود. بنابراین سعی کنید راهبردهای سئوی خود را برای کاربران موبایل مورد استفاده قرار دهید.  

با توجه به دقیق تر شدن نتایج گوگل، برای حضور در صحنه رقابت سئو در سال های پیش رو میبایست وب سایت شما استانداردهای سئویی خود را تقویت کند. در این راه شما باید از متخصصین این امر که سابقه درخشانی در سئو سایت دارند کمک بگیرید. شرکت وب وان(https://webone.co ) با سال ها تجربه در زمینه سئو و بهره گیری از متخصصین مجرب می تواند به پیروزی شما در رقابت نفس گیر سئو کمک کند.

تگ ها:

زلزله، ویروس کرونا، سئو، کسب و کارهای اینترنتی

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر