کد خبر: 83520
A

عربستان تولید نفت خود را یک میلیون بشکه دیگر کاهش می‌دهد

وزارت انرژی عربستان به شرکت نفتی آرامکو دستور داد تا علاوه بر کاهش تولید خود در چارچوب توافق اوپک پلاس، روزانه یک میلیون بشکه دیگر نیز کاهش تولید داشته باشد.

عربستان تولید نفت خود را یک میلیون بشکه دیگر کاهش می‌دهد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ به نقل از خبرگزاری رویترز، گزارش‌های خبری حاکی از آن است که در پی تهدیدات آمریکا مبنی بر عدم حمایت نظامی از ریاض، عربستان علاوه بر کاهش نفت خود در چارچوب توافق اوپک پلاس، تولید روزانه خود را یک میلیون بشکه دیگر کاهش می‌دهد.

وزارت انرژی عربستان روز دوشنبه به شرکت ملی نفت این کشور، آرامکو، دستور داد تا تولید خود را در ماه ژوئن یک میلیون بشکه دیگر کاهش دهد.

بنابر اعلام خبرگزاری رسمی عربستان، این تصمیم موجب می‌شود تا میزان تولیدات نفتی این کشور در ماه ژوئن به ۷.۴۹ میلیون بشکه در روز برسد که در مقایسه با ماه آوریل، ۴.۸ میلیون بشکه در روز کاهش یافته است. مقامات وزارت انرژی عربستان از این اقدام به عنوان کاهش هدفمند نام برده‌اند که به صورت داوطلبانه انجام می‌شود.

یک مقام سعودی به خبرگزاری رسمی عربستان گفت این تصمیم با هدف ایجاد ثبات در بازار‌های جهانی نفت در پی بحران بی سابقه اخیر اتخاذ شده است.

این در حالیست که خبرگزاری رویترز اخیرا گزارش داد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در اوایل آوریل به محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان برای کاهش تولید نفت خود اولتیماتوم داده است.

چهار منبع آگاه به رویترز اعلام کردند در دوم آوریل ترامپ در تماسی تلفنی به ولیعهد عربستان گفته است در صورتی که سازمان اوپک تولید نفتی خود را کاهش ندهد، او نمی‌تواند مانع قانونگذاران کنگره برای تصویب قانون خروج نظامیان آمریکا از عربستان شود.

یک هفته پیش از تماس تلفنی ترامپ و بن سلمان، گروهی از سناتور‌های جمهوری خواه لایحه‌ای را به منظور خارج کردن نیرو‌های نظامی آمریکا و سامانه موشکی پاتریوت از عربستان، در صورت کاهش ندادن میزان تولید نفت خود، معرفی کردند. لایحه‌ای که به تازگی اجرایی شد.

۲۳ کشور تولیدکننده عضو و غیرعضو سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) موسوم به گروه اوپک پلاس اخیرا پس از روز‌ها مذاکرات فشرده درباره توافق کاهش تولید روزانه سرانجام بر سر کاهش تولید نفت به میزان ٩ میلیون و ٧٠٠ هزار بشکه در روز به مدت ۲ ماه در ماه‌های مه و ژوئن توافق کردند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر