کد خبر: 83573
A
استرا ۷۰۰ هزار یورو را می‌بخشد؟

استقلال در رم از استراماچونی رضایت می‌گیرد؟!

سعادتمند از روزی که مدیرعامل باشگاه استقلال شده بود، تأکید داشت ماجرای استراماچونی را به نفع این باشگاه جمع خواهد کرد و حالا ظاهراً به طور جدی وارد عرصه مذکور شده است.

استقلال در رم از استراماچونی رضایت می‌گیرد؟!

به گزارش دیده بان ایران؛ هنگامی که آندره‌آ استراماچونی از استقلال جدا شد و به رغم درخواست‌های فراوان حاضر نشد دوباره به تهران بازگردد، رابطه‌اش با عوامل وقت باشگاه به شدت سرد بود؛ طوری که چند روز پس از جدایی صراحتاً اعلام کرد نه تنها تمام مفاد موجود در قراردادش را دریافت خواهد کرد، بلکه از استقلال بابت مواردی همچون کنسل کردن بلیت‌های هواپیما و هزینه وکیل، غرامت هم خواهد گرفت! ادعایی که در اسفندماه جدی‌تر هم شد و باشگاه استقلال را بر آن داشت تا مدارک موجود و مستندات مورد نظر خودش پیرامون جدایی این مربی را جمع‌وجور کند، چون می‌دانست با ادامه روند فوق یک دعوای جدید در فیفا انتظارش را می‌کشد. غائله‌ای که اگر با شکست باشگاه استقلال تمام می‌شد (یا تمام شود) آنگاه طرف ایرانی باید مبلغی بالغ بر یک میلیون یورو به مرد ایتالیایی می‌پرداخت. رقمی که با احتساب قیمت این روز‌های ارز حتماً از ۱۷ میلیارد تومان هم بالاتر خواهد رفت. البته این خطر همچنان به قوت خودش باقی است ولی خوشبختانه اخبار خوبی پیرامون آن از داخل مجموعه استقلال به گوش می‌رسد. خبر‌هایی که اگر به واقعیت بدل شود، حتماً باعث خروج کمتر ارز از مملکت خواهد شد.

مذاکرات رفقای مدیرعامل
احمد سعادتمند چند رفیق متمول و قدرتمند در ایتالیا دارد که از قضا فوتبالی بوده و استقلالی هم هستند. رفاقت آن‌ها با مدیرعامل کنونی استقلال ارتباطی به سمت جدیدش نداشته و زمانی که سعادتمند در وزارت ورزش پست داشت، این دوستی‌ها به قوت خودش باقی بود ولی حالا قطعاً می‌توان از آن‌ها به شکل بهتری در جهت تأمین منافع آبی‌پوشان پایتخت استفاده کرد. ظاهراً مدیرعامل استقلال برای حل مسئله استراماچونی سیاست رفاقت و مذاکره را در پیش گرفته و قرار شده رفقای فوتبالی او با وکلای سرمربی سابق آبی‌پوشان باب مذاکره را باز کنند تا کار به سرانجام برسد و هیچ پرونده‌ای در این رابطه به فیفا نرود. قرار است این مذاکرات در شهر رم آغاز شود و احتمال دارد قسمتی از آن نیز در میلان صورت بگیرد.

بخشش ۷۰۰ هزار یورویی
قرارداد استراماچونی به گونه‌ای تنظیم شده بود که این مربی تا ابتدای تابستان سال آینده هدایت استقلال را برعهده داشته باشد ولی همکاری‌اش با این باشگاه عملاً به هشت ماه هم نرسید! استرا در حالی تهران را ترک کرد که قسمت قابل ملاحظه‌ای از دستمزدش را دریافت نکرده بود و بابت مبالغ دریافتی نیز در ایتالیا به مشکل خورده بود روی همین اصل به شدت ناراحت شد و دیگر در استقلال نماند. شرایط به گونه‌ای بود که اگر این مربی شکایت می‌کرد (یا شکایت بکند) براساس ادعای وکلای خود، علاوه بر دستمزد فصل اول، مبلغ ثبت شده در قرارداد بابت فصل دوم را نیز به طور کامل دریافت خواهد کرد. البته مدیران باشگاه استقلال مدعی‌اند چنین اتفاقی رخ نخواهد داد، چون مربی ایتالیایی خودش از ایران رفت و بار‌ها در مصاحبه‌های تلویزیونی مدعی عدم فراهم بودن شرایط برای همکاری مجدد شده است بنابراین دلیلی وجود ندارد که بابت کار نکرده پول بگیرد ولی برخی حقوق‌دانان معتقدند با توجه به اینکه باشگاه استقلال دستمزد استراماچونی را سر موعد مقرر پرداخت نکرد، این مربی طبق مفاد قراردادش به کار خاتمه داده و اگر فصل آینده صاحب تیم نشود، باشگاه ایرانی علاوه بر دستمزد این فصل باید پول فصل بعد او را نیز بدهد، اما اطرافیان باشگاه استقلال معتقدند سعادتمند با استفاده از نفوذ دوستان خود در ایتالیا پرونده را می‌بندد و مربی سابق این تیم از بابت فصل بعدی هیچ وجهی از استقلال نخواهد گرفت. اتفاقی که اگر رخ بدهد، عملاً چیزی حدود ۷۰۰ هزار یورو به سود آبی‌ها خواهد شد.

تسویه‌حساب
از قرار معلوم، قرار است در این مذاکرات شرایط به گونه‌ای جلو برود که استرا فقط دستمزد معوقه این فصلش را دریافت کند که تازه آن هم طبق ادعای افراد نزدیک به مدیرعامل باشگاه، تابع شرایط خاصی خواهد بود و بابت لغو شدن بلیت هواپیما و هزینه وکیل هیچ پولی به این مربی پرداخت نمی‌شود. البته تمام این موارد به صورت دوستانه حل و فصل خواهد شد. سعادتمند از روزی که مدیرعامل باشگاه استقلال شده بود، تأکید داشت ماجرای استراماچونی را به نفع این باشگاه جمع خواهد کرد و حالا ظاهراً به طور جدی وارد عرصه مذکور شده است./خبرورزشی

 
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر