کد خبر: 83608
A

رعایت اصول سئو در طراحی سایت

امروزه اهمیت استفاده از سئو سایت در طراحی وب سایت ها به طوری واضح است که دیگر لازم به توضیح مفهوم و کاربرد سئو سایت برای سایر افراد نخواهد بود.

رعایت اصول سئو در طراحی سایت

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ امروزه اهمیت استفاده از سئو سایت در طراحی وب سایت ها به طوری واضح است که دیگر لازم به توضیح مفهوم و کاربرد سئو سایت برای سایر افراد نخواهد بود. ولی بگذارید یک نگاه کلی دیگر به سئو سایت و استفاده از آن در طراحی سایت بیاندازیم. در یک جمله می‌توان سئو سایت را اینگونه معرفی کرد: قوانینی که توسط گوگل بوجود آمده تا با رعایت کردن آنها وب سایت ها به رتبه اول جستجوی گوگل دست پیدا کنند. در حال حاضر با توجه به بررسی های انجام شده اینگونه برآورد شده است که 95 درصد کاربران اینترنتی جستجوی خود را در سه لینک ابتدایی در نتایج جستجوی گوگل انجام می‌دهند. همین جمله می‌تواند دیدگاه کاربران را راجع به سئو سایت دگرگون کند. به نوعی می‌توان گفت در صورت طراحی وب سایت بدون در نظر گرفتن سئو سایت دراصل یک کار بیهوده انجام داده‌اید که هیچ تاثیری در روند کار و پیشرفت شما نخواهد داشت.

اگر کسب و کار شما را مانند یک مغازه تازه تاسیس در نظر بگیریم، سئو سایت همان ویترین مغازه است که با مشاهده آن سایر افراد تصمیم می‌گیرند به داخل مغازه رفته و از محصولات آن مغازه دیدن کرده و خرید کنند. در اینجا ویترین مغازه به نوعی می‌تواند نشان دهنده میزان کیفیت محصولات مغازه باشد که نظر مشتریان را به خود جلب می‌کند. این امر برای وب سایت ها با استفاده از سئو سایت انجام می‌شود. الگوریتم هایی که توسط گوگل در نظر گرفته شده است و مخصوص سئو سایت هستند، باید توسط افرادی که وب سایتی راه اندازی کرده‌اند رعایت شده و فعالیت هایی در این زمینه انجام دهند تا بتوانند به رتبه های بالا دست پیدا کنند. داشتن سه رتبه اول گوگل تاثیر بسیار زیادی در دیده شدن وب سایت شما، افزایش بازدید کنندگان و به همین ترتیب افزایش مشتریان دارد.

دسته بندی های مخصوص سئو سایت

به طور کلی می‌توان گفت که سئو سایت در سه بخش اصلی دسته بندی می‌شود: سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال. هر کدام از این بخش ها به نوبه خود مهم بوده و تاثیر خاصی بر روی سئو سایت شما خواهند داشت. برای اینکه سئو سایت خود را کامل کنید باید به تمام این بخش ها توجه کرده و برای هر کدام از آنها فعالیت های خاصی را انجام دهید. برای انجام دادن کامل سئو در طراحی سایت وردپرس اصولی یا دیگر روش های طراحی سایت ابتدا باید با این بخش ها به طور کامل آشنا شوید و چیزهای تاثیرگذار در هر بخش را بدانید. در ادامه هر کدام از این بخش ها را برای شما توضیح خواهیم داد.

بخش اول سئو تکنیکال

این بخش که با عنوان سئو تکنیکال شناخته می‌شود اولین بخش در سئو سایت است که می‌توان گفت مهم‌ترین بخش هم خواهد بود. در این بخش قسمتی از سایت که حاوی کد ها است مورد نظر قرار دارد و به طور کلی ساختار سایت را برای انجام سئو سایت در نظر دارد. در صورتی که اطلاعات کامل نداشته باشید تصور خواهید کرد که تنها بخش مهم در سئو سایت محتوای سایت است در صورتی که گوگل به همان اندازه به بخش کدهای سایت هم اهمیت می‌دهد. پس باید این بخش هم مانند بخش های دیگر برای شما مهم باشد.

بخش دوم سئو داخلی

تمام چیز هایی که در وب سایت شما قابل مشاهده است در این بخش قرار می‌گیرد. با ورود به وب سایت ها می توانید چیز های مختلفی مثل محتوای سایت، تصاویر، ویدیو ها و چیز های دیگری را مشاهده کرد که همان بخش قابل لمس در وب سایت ها هستند. این بخش به عنوان بخش داخلی در سئو سایت قرار می‌گیرند. برای تاثیر گذاری سئو در این بخش باید از روش های مختلفی استفاده کنید. از جمله چیز های تاثیرگذار در این بخش تولید محتوای عالی با تعداد کلمه های مشخص و کلمه های کلیدی تاثیر گذار است که بتواند نظر خواننده و گوگل را به خود جلب کند. بعلاوه می‌توان با ویدیو ها و تصاویر ارزنده، در این قسمت بسیار تاثیر گذاشت. دقت کنید که این بخش هم به نوبه خود در سئو سایت بسیار اهمیت خواهد داشت.

بخش سوم سئو خارجی

شناختن وب سایت شما در هر جایی از دنیای اینترنت توسط لینک های مخصوص وب سایت شما در این بخش قرار دارد. پس از اینکه کد های سایت خود را بررسی کردید و بخش های داخلی وب سایت را با توجه به قوانین سایت درست کردید، باید با پخش کردن لینک هایی از وب سایتتان، سایت خود را به سایر افراد بشناسانید. در این زمینه از روش های مختلفی استفاده می‌شود. خرید رپورتاژ آگهی اصولی و خرید بک لینک های تمام صفحات با اعتبار بالا از جمله این روش ها خواهد بود که بسیار مهم بوده و تاثیر گذاری زیادی در این بخش دارد. رپورتاژ آگهی یک متن تبلیغاتی است که به صورت غیر مستقیم در مورد هدف کلی و زمینه وب سایت شما صحبت می‌کند. این محتوا به طور کلی 800 کلمه خواهد بود و در آن لینک هایی از سایت شما قرار داده می‌شود.

منبع: آفتاب

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر