کد خبر: 83694
A
منتخب مردم اراک در مجلس یازدهم:

نمی‌خواهیم چوب لای چرخ دولت بگذاریم/ فراکسیون‌هایی که تاکنون تشکیل شده قانونی نیستند

منتخب مردم اراک در مجلس یازدهم گفت: مجلس یازدهم به هیچ عنوان قصد ندارد که چوب لای چرخ دولت بگذارد بلکه تصمیم بر حمایت دولت دارد اما این حمایت به این معنا نیست که مجلس چشمش را بر ‌روی عملکرد دولت ببندد.

نمی‌خواهیم چوب لای چرخ دولت بگذاریم/ فراکسیون‌هایی که تاکنون تشکیل شده قانونی نیستند

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدحسن آصفری، منتخب مردم اراک در مجلس یازدهم در خصوص اهداف و برنامه‌های مجلس یازدهم اظهار کرد: از آنجایی که اولویت مجلس معیشت و مسائل اقتصادی مردم است، سه‌شنبه شب اولین جلسه پیش مقدمات فراکسیون کارگری مجلس تشکیل شد و به دنبال این هستیم که در این دوره از مجلس یک فراکسیون قوی در جهت حمایت از کارگران کشور داشته باشیم و با ارتباطی که با وزرای کار و صمت برقرار می‌شود، بتوانیم مسائل کارگری و تولید را به طور جد دنبال کنیم.

وی افزود: اولویت فراکسیون کارگری هم‌ کارگر است و هم کارفرما؛ حقوق، معیشت و امنیت شغلی را فراهم کنیم؛ از کارفرما هم حمایت‌هایی صورت بگیرد به گونه‌‌ای که سرمایه و تسهیلات در اختیار کارفرمایان قرار بگیرد تا هم ‌امنیت شغلی برای کارگر فراهم شود و در راستای تولید و اشتغال و سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف کشور برنامه‌ریزی شود.

آصفری گفت: موضوع دوم نیز بحث معیشت مردم است؛ طرح‌ها و لوایحی که خروجی آنها بتواند مسائل اقتصادی و ‌معیشتی مردم را حل کند، در اولویت نخست قرار دارد و‌ تلاش گسترده‌ای را خواهیم کرد تا گام‌های مؤثری برای این‌ موضوع برداشته شود.

وی در خصوص تعامل و ارتباط با دولت نیز گفت: مجلس یازدهم به هیچ عنوان قصد ندارد که چوب لای چرخ دولت بگذارد بلکه تصمیم بر حمایت از دولت دارد اما این حمایت به این معنا نیست که مجلس چشمش را روی عملکرد دولت ببندد بلکه ممکن است گاهی مواقع نیاز به نظارت، طرح تحقیق و تفحص، استیضاح و سؤال باشد اما تمام هم و‌ غم‌ مجلس این است که دولت را در سال آخر خود حمایت کند تا دولت بتواند مشکلات مردم را حل کند و وعده‌های‌خود را اجرایی و‌ عملیاتی کند.

منتخب مردم اراک در ‌مجلس یازدهم افزود: سومین هدف مجلس یازدهم در بحث بودجه کشور است؛ متأسفانه بودجه کشور دچار ضعف است به طوری که قدرت چانه‌زنی بیشتر از تدبیر در نظام بودجه‌ریزی کشور تأثیر دارد؛ ما قصد داریم قدرت چانه‌زنی را کنار بزنیم و بودجه کشور اجرایی و عملیاتی شود یعنی بودجه صرفاً روی کاغذ نباشد بلکه طوری بودجه نوشته شود که بتوان بخش اعظم آن را محقق کرد.

آصفری بیان کرد: برنامه چهارم نیز در بحث توسعه روابط بین‌الملل است؛ مجلس یازدهم تصمیم دارد با استفاده از گروه‌های دوستی که در پارلمان ایران و‌ سایر‌ کشورها وجود دارد بتوانیم تعامل و ارتباط خوبی در راستای دیپلماسی پارلمانی با کشورهای دیگر داشته باشیم که این امر ‌به دولت نیز کمک خواهد کرد تا روابطمان با سایر کشورها توسعه یابد.

وی با بیان اینکه پنجمین ‌موضوع در بحث اقتصاد دانش بنیان است، گفت: اقتصاد دانش بنیان می‌تواند هزینه‌های کشور را کاهش دهد، صرفه جویی در منابع کشور داشته باشد و موجب اشتغال‌زایی شود همچنین درآمدهای خوبی نیز برای کشور خواهد داشت، بر همین اساس در این حوزه نیز یکی از اولویت‌های مجلس توجه به لوایح دانش بنیان خواهد بود.

آصفری درباره بازنگری در مصوبات مجلس دهم، گفت: اگر‌ مصوبه‌ای باشد که برای مردم و تولید کشور مشکل ایجاد کرده باشد، مطمئناً قابل اصلاح است؛ البته این موضوع به مجلس دهم مربوط نیست بلکه هر‌ مجلسی مصوبه‌ای‌ داشته ‌باشد که آن مصوبه مانعی برای تولید، اشتغالزایی و سرمایه‌گذاری باشد، قابل اصلاح است.

وی در خصوص تشکیل فراکسیون‌های متعدد نیز بیان کرد: هیچ یک از این فراکسیون‌هایی که تاکنون تشکیل شده قانونی نیستند، فراکسیون‌ها زمانی قانونی می‌شوند که اعتبارنامه نمایندگان تأیید شود و پس از تأیید اعتبارنامه نمایندگان، فراکسیون‌ها جنبه قانونی خواهند گرفت.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر