کد خبر: 83716
A

واکنش ارتش آمریکا به حادثه ناوچه کنارک/ سخنگوی «سنتکام»: تسلیت می گوییم

سخنگوی فرماندهی نیروهای تروریستی «سنتکام» ضمن انتقاد از تمرین دریایی اخیر ارتش ایران در آب‌های بندر جاسک، شهادت 19 ملوان ایرانی در این حادثه را تسلیت گفت.

واکنش ارتش آمریکا به حادثه ناوچه کنارک/ سخنگوی «سنتکام»: تسلیت می گوییم

به گزارش دیده بان ایران؛  «بیل اربن» سخنگوی فرماندهی «سنتکام» (فرماندهی مرکزی آمریکا) امروز (پنجشنبه) علی‌رغم انتقاد از تمرین دریایی اخیر ارتش ایران در نزدیکی تنگه هرمز، شهادت ۱۹ ملوان ایرانی در حادثه دوشنبه هفته جاری در آب‌های بندر جاسک را تسلیت گفت.

بنا به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، اربن در بیانیه‌ای تصریح کرد که نیروهای ارتش آمریکا «تسلیت صمیمانه خود را به مردم ایران برای این درگذشت غم‌انگیز ابراز می‌دارند».

وی ضمن انتقاد از تمرین دریایی ارتش ایران در آب‌های نزدیک بندر کنارک استان سیستان و بلوچستان در دریای عمان گفت: «در حالی که ما از وقوع این حادثه در فاصله بسیار نزدیک با مسیر کشتیرانی بین‌المللی پُرترافیک (تنگه هرمز) و در برهه‌ای از زمان که اکثر منطقه (غرب آسیا) بر مقابله با کووید-۱۹ متمرکز هستند، مشوش و ناراحت هستیم، این درگذشت غیرضروری (ملوان‌های ایرانی) تأسف‌بار است».

بامداد روز دوشنبه هفته جاری، روابط عمومی منطقه یکم دریایی بندرعباس با صدور اطلاعیه‌ای از بروز حادثه‌ای برای یکی از شناورهای سبک این منطقه در محدوده آبهای بندر جاسک خبر داد. در این بیانیه نوشته شده بود: «در حین انجام تمرین دریایی توسط تعدادی از شناورهای نیروی دریایی ارتش، شناور پشتیبانی سبک کنارک دچار حادثه شد که تا کنون شهادت یک نفر محرز شده و تعدادی نیز مجروح شده‌اند»./ فارس

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر