کد خبر: 83754
A

کاپیتان پرسپولیس : لیگ را تعطیل کنید ولی جام را به پرسپولیس بدهید

کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس معتقد است که باید این تیم را به عنوان قهرمان لیگ نوزدهم معرفی کنند.

کاپیتان پرسپولیس : لیگ را تعطیل کنید ولی جام را به پرسپولیس بدهید

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ پرسپولیسی ها اعتقاد دارند شرایطی پیش آمده که انگار همه می خواهند در قالب منتقد ادامه لیگ، حق قهرمانی از آنها بگیرند. به همین خاطر، بازیکنان وارد عمل شده اند تا از حق واقعی خود، در راه رسیدن به چهارمین قهرمانی پیاپی دفاع کنند. در این میان، بدون تردید بازیکنان قدیمی و بزرگ ترهای تیم، سهم بیشتری دارند. یکی از این بازیکنان، احمد نوراللهی است. پسر خوب پرسپولیس که با جام جم صحبت کرده است،در اغلب دیدارهای این فصل بازوبند کاپیتانی را بر بازو داشت زیرا سیدجلال حسینی، حسین ماهینی، امید عالیشاه و سایر کسانی که می توانستند کاندیدای کاپیتانی باشند، نیمکت نشین شدند. صحبت های نوراللهی را می خوانید: 

*اوضاع تمرینات چطور پیش می رود؟ همچنان در قرنطینه تمرین می کنید؟ 

بله. مجبوریم تمرینات مان را در قرنطینه ادامه بدهیم و چاره دیگری هم نیست. با این حال خبرهای امیدوارکننده ای شنیدیم مبنی بر اینکه شاید به زودی به محل تمرین برگردیم و مهیای بازگشت به لیگ شویم. 

*به نظرت شرایط جامعه هم خوب پیش می رود؟ 

الان خوشبختانه روال جامعه به شرایط عادی برگشته و مردم به زندگی روزانه خود مشغول هستند. به عقیده من که وضعیت خیلی بهتر از اسفند و فروردین شده و همان طور که می گفتند، با گرم شدن هوا، میزان شیوع مردم به بیماری هم کاهش پیدا می کند و از این رو، همه می توانند دوباره لیگ را دنبال کنند. 

*البته شاید در بازگشت به لیگ، بازی ها بدون تماشاگر باشد. نظرت در این مورد چیست؟ 

مطمئنا برگزاری بازی‌ها بدون حضور تماشاگران زیبا و دلچسب نیست اما برای همه افراد جامعه، خطرات کمتری به همراه دارد. 

*با این حال برخی از باشگاه ها از برگزاری دوباره لیگ شاکی و عصبانی هستند. صدای اعتراض این تیم ها را می شنوی؟

 بدون شک سلامتی مردم و جامعه برای ما بسیار مهم است اما این روزها شاهد هستیم که کسب و کار مردم به راه افتاده و مشاغل فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. حالا در این میان نباید جلوی فوتبال را گرفت.  یعنی همه چیز خوب است و فقط فوتبال بازی کردن ایراد دارد و باعث شیوع کرونا می شود؟ فقط فوتبال مملکت مان مشکل دارد؟ اگر این طور است، بازی ها را بدون تماشاگر برگزار کنند تا وضعیت بهتر شود. نمی توان قبول کرد تمام مشاغل ادامه داشته باشد و فقط فوتبال را تعطیل کنند. 

*اگر بازی ها با قهرمانی پرسپولیس تعطیل شود، باز هم اعتراض دارید؟ 

نه اما یک سوال برای من پیش آمده؛ چرا همان تیم‌هایی که تا چند وقت پیش می‌گفتند چرا پرسپولیس باید بدون بازی قهرمان شود، حالا خواستار تعطیلی لیگ هستند؟ چرا این حرف‌ها را می‌زنند؟ به نظر من این حرف‌ها برای آن است که جلوی قهرمانی ما را بگیرند. ما هم معتقدیم بهتر است قهرمان در زمین بازی مشخص شود اما اگر به هر دلیلی قصد دارند بازی‌ها را تعطیل کنند، این حق پرسپولیس است که قهرمان شود.

*اما این ریسک هم وجود دارد  که با ادامه لیگ، کرونا افزایش یابد. قبول داری؟ 

بدون شک مردم کشورمان این روزها نکات بهداشتی را بیشتر از قبل رعایت می‌کنند و نمی‌دانم انجام این صحبت‌ها برای تعطیلی لیگ برتر چیست؟ اگر قرار است لیگ را تعطیل کنند پس باید مثل لیگ فرانسه تیم صدرنشین را به عنوان قهرمان معرفی کنند. ما اختلاف امتیاز زیادی با تیم‌های پایین‌تر از خودمان داریم و قهرمان اعلام شدن پرسپولیس اتفاق عجیبی نیست. در اخبار می‌بینیم که کشورهای اسپانیا، آلمان و... به دنبال برگزاری بازی‌های خود هستند و در این شرایط اگر قرار است لیگ را ادامه ندهند این اتفاق احجاف در حق پرسپولیس است. ما برای اینکه به صدرجدول برسیم و شانس قهرمانی داشته باشیم، زحمات زیادی کشیدیم و 10 امتیاز بیشتر از سایر تیم‌ها داریم.

*یعنی دلیل اعتراض باشگاه های دیگر، همین فاصله امتیازی است؟  

به هر حال این مساله هم بی تاثیر نیست. در این شرایط تیم‌های دیگر شانسی برای موفقیت و قهرمانی ندارند چون ما رقبای مستقیم خود را شکست دادیم. هر تیمی که مدعی قهرمانی بوده مقابل ما شکست خورده و اگر بخواهند لیگ را تعطیل کنند این بهترین سند برای قهرمان اعلام کردن پرسپولیس است. این موضوع را سایر بازیکنان هم بارها در مصاحبه های خود عنوان کرده اند و شاید یک جمله کلیشه ای باشد اما من دوباره می گویم که برای هر امتیاز، جنگیدیم، مصدوم شدیم، دعوا کردیم، انگیزه داشتیم و یک روزهایی کلی توهین شنیدیم. حق مان نیست در همین جا، لیگ را تعطیل کنند.

*چه پیشنهادی برای سازمان لیگ در این شرایط داری؟ 

به نظر من اگر قرار است لیگ ادامه پیدا کند از اواخر اردیبهشت می‌توان تمرینات را آغاز کرد و فکر نمی‌کنم مشکلی هم به وجود بیاید. الان تیم‌های لیگ دسته اولی هزینه زیادی کردند تا به لیگ برتر صعود کنند و از طرفی در لیگ برتر هم هزینه‌های زیادی انجام شده تا تیم‌ها به قهرمانی برسند. واقعا این عادلانه نیست که بخواهند لیگ را تعطیل کرده یا قهرمان را مشخص نکنند. امیدوارم سازمان لیگ، یک تصمیم منطقی و عالی بگیرد و پای این تصمیم بایستد. شاید فشارهایی هنوز وجود داشته باشد اما منتظر یک رای عادلانه هستیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر