کد خبر: 83775
A

نماینده آیت‌الله سیستانی: پیشنهاد ریاست حشد شعبی را به العامری نداده‌ایم

دفتر نماینده مرجعیت عالی‌قدر عراق اخبار منتشر شده درباره پیشنهاد مرجعیت به هادی العامری برای برعهده گرفتن پست ریاست حشد شعبی و درخواست دیدار با او را تکذیب کرد.

نماینده آیت‌الله سیستانی: پیشنهاد ریاست حشد شعبی را به العامری نداده‌ایم

به گزارش دیده بان ایران؛ دفتر عبدالمهدی الکربلائی، نماینده آیت الله سید علی السیستانی، مرجع عالی‌قدر شیعیان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: نمایندگان مرجعیت دینی درخواست دیدار با هیچ مسئولی را مطرح نمی‌کنند و درخواست دیدار از جانب خود مسئولان عنوان می‌شود. دیدار اخیر الکربلائی با هادی العامری، رئیس ائتلاف الفتح به درخواست خود العامری بود.

در ادامه این بیانیه آمده است: نماینده مرجعیت از العامری نخواست ریاست حشد شعبی را به عهده بگیرد، چراکه این کار جزو اختیارات قانونی وی نیست و تنها مسئله‌ای که در این دیدار مطرح شد دیدگاه مرجعیت درباره لزوم اجرای قانون هیئت حشد شعبی و بازسازی این نهاد و توضیح اصولی که برپایه آن حشد شعبی تأسیس شد، بود.

در این بیانیه بر لزوم انجام ارزیابی و اصلاح برخی روندهای نادرست حشد شعبی و لزوم مشورت با تیپ‌های عتبات مقدس در تصمیم‌گیری‌ها تأکید شد.

پیش از این، حامد الموسوی، نماینده ائتلاف الفتح گفته بود، دیدار العامری با الکربلائی به درخواست نماینده مرجعیت بوده و وی به العامری پیشنهاد داده ریاست حشد شعبی را به عهده بگیرد، اما العامری این پیشنهاد را رد کرده است. العامری به نماینده مرجعیت گفته هرگاه مرجعیت دستور بدهد حشد شعبی منحل خواهد شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر