کد خبر: 83953
A

مرتضی مبلغ: کاهش بی‌سابقه مشارکت مردم در انتخابات خسارت عظیمی برای نظام به بار آورد

مرتضی ‌مبلغ گفت‌: جریان اصلاحات برای اینکه فعالیتی تاثیرگذار داشته باشد باید بیشتر از همیشه به کار جمعی و خِرد همه اصلاح‌طلبان توجه کند. به همین دلیل تاکید این است که شورای عالی اصلاحات سازوکاری مطلوب را مد نظر قرار دهد.

مرتضی مبلغ: کاهش بی‌سابقه مشارکت مردم در انتخابات خسارت عظیمی برای نظام به بار آورد

به گزارش دیده بان ایران، اصلاح‌طلبان در سپهر سیاسی امروز ایران روزگار سختی را می‌گذرانند. اصلاح‌طلبان و جریان اصلاح‌طلب با پایان کار مجلس دهم و دولت دوازدهم در فکر بازسازی خود هستند و تغییرات مختلفی که در ساختارهای این جریان و اظهارنظرهای اصلاح‌طلبان دیده می‌شود، خبر از رویدادهایی جدیدی در میان اصلاح‌طلبان دارد. 

 

مرتضی ‌مبلغ، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در همین رابطه اظهار داشت: وظیفه هر جریان سیاسی‌ای که می‌خواهد تاثیرگذار باشد این است که خودش را به‌روز کند؛ یعنی همگام با زمان، شرایط‌، تحولات و مناسباتی که در عرصه سیاسی شکل می‌گیرد خودش را تغییر دهد. با این توضیح که به‌روز شدن شکل‌های مختلفی دارد. اول اینکه درباره تحرکات گذشته باید بازخوانی شود تا با نقاط ضعف و قوت و همچنین با دستاوردها و اشکال‌ها آشنایی کاملی حاصل شود و تجربه‌ای برای فعالیت‌های بعدی باشد. دوم اینکه لازم است ابعاد مهم و اساسی تحولات بررسی شود تا به تحلیلی صحیح و واقع‌بینانه از شرایط رسید.

 

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در ادامه سخنانش گفت: همچنین باید در همه فعالیت‌ها عقل و خرد جمعی مورد توجه قرار گیرد تا جمع‌بندی واقع‌بینانه‌ای به دست آید و برنامه‌ها به سرانجامی مثبت برسند. البته اصلاح‌طلبان به دلیل ماهیت‌شان در مقاطع مختلف این اصول را لحاظ کرده‌اند. با این حال آنها در دوره‌ای قرار دارند که شرایط فوق‌العاده سختی را پیش روی خود می‌بینند.

 

او همچنین توضیح داد:‌ روزگارِ فعلی اصلاح‌طلبان تحت تاثیر شرایط خارجی و داخلی کشور است. از لحاظ شرایط خارجی به فشارهایی دقت کنید که این روزها نظام بین‌الملل به جمهوری ‌اسلامی وارد می‌کند و تشدید تحریم‌ها و جنگ روانی‌ علیه کشور و مردم از سوی دشمنان، که همه اینها کشور را در وضعیت بغرنجی قرار داده است. از نظر تحولات داخلی هم چالش‌هایی بسیار جدی داریم که به دلیل سیاست‌های ناشیگرانه و غلط هزینه‌های سنگینی به جامعه تحمیل شده است و همچنین شرایط کرونایی موجب شده اقتصاد، سیاست، فرهنگ و در واقع کل جامعه را به نوعی گرفتار کند.

 

مبلغ ادامه داد:‌ همچنین می‌توان به انتخابات پرحرف و حدیث مجلس یازدهم اشاره کرد که ما را با 2 پدیده مهم روبه‌رو کرد: رد صلاحیت‌های بی‌سابقه  گسترده‌ای که میدان رقابت را به طور تامل‌برانگیزی کاملًا یک‌طرفه کرد تا مجلس که یکی از مهم‌ترین نهادهای کشور است به شکلی غلط نمایند‌ه‌هایش را بشناسد. همچنین می‌توان به کاهش بی‌سابقه مشارکت اشاره کرد که خسارتی عظیم برای نظام به بار آورد. همه اینها نشان می‌دهد در کشور به شدت به بازخوانی رفتارها نیاز داریم تا بتوانیم راهبردهای جدید و البته سازنده‌ای را اتخاذ کنیم که مشخصاً جریان اصلاحات برای حاصل شدن این مهم احساس تکلیف می‌کند.

 

معاون سیاسی وزیر کشورِ دولت اصلاحات تاکید کرد: جریان اصلاحات برای اینکه فعالیتی تاثیرگذار داشته باشد باید بیشتر از همیشه به کار جمعی و خِرد همه اصلاح‌طلبان توجه کند. به همین دلیل تاکید این است که شورای عالی اصلاحات سازوکاری مطلوب را مد نظر قرار دهد. همان‌طور که در چهار انتخاباتی که در دهه 90 تجربه کرد، باید الان هم با در نظر گرفتن شرایط و اقتضائات فعلی برنامه‌های مدونی داشته باشد. البته خوشبختانه شورای عالی در همه مراحل بر اساس خرد جمعی حرکت کرده  و سعی شده است میانگین نظر اصلاح‌طلبان لحاظ شود که این به معنی اجماع صد درصدی نیست.

 

مرتضی ‌مبلغ در پایان گفت‌: اصلاح‌طلبان در دشوارترین شرایط به خوبی منسجم شده‌‌اند و از این بعد هم توقع چیزی جز این نیست که در درون اصلاحات همه صداها شنیده شود.

 

منبع: اعتماد آنلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر