کد خبر: 84005
A

انتقادات مهدی طائب از حوزه علمیه/ چرا بر سر باز شدن مساجد وحدت نظر ندارید؟

حجت الاسلام مهدی طائب با بیان اینکه حوزه علمیه باید از حالت انفعالی نسبت به صهیونیسم خارج شود، گفت: محتوای علمی حوزوی در این زمینه فراوان داریم اما معرفی نشده است.

انتقادات مهدی طائب از حوزه علمیه/ چرا بر سر باز شدن مساجد وحدت نظر ندارید؟

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت الاسلام مهدی طائب، در نشست عملکرد حوزه علمیه در مقابله با صهیونیسم که به همت مؤسسه راهبردی بعثت در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی قم برگزار شد با بیان این که امروزه مبارزه برای قدس جهانی شده است، اظهار کرد: جهانی شدن مسأله قدس امری مسلم است.

رییس قرارگاه عمار ادامه داد: امام خمینی(ره) علمدار دینی شدن مبارزه با اسرائیل است اما امروزه این علم به دست کیست؟ به عبارت دیگر امام خمینی(ره) مبارزه را دینی کرد اما به چه دلیل امروزه مبارزه سیاسی اعلام می شود؟ اگر منشأ این مبارزه حوزه علمیه است اما این عنوان دینی همانند صلات یا خمس ذاتی نشده است.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسه دو نفر از اساتید آیات مربوط به مبارزه با اسرائیل را بیان کردند که اگر از آنها سؤال شود ابتکار شخصی است یا دوره تخصصی در حوزه دیده اند؟ خواهند گفت ابتکار شخصی است؛ به چه دلیل در پایان نامه های حوزوی قدس به عنوان بحثی دینی ترویج نمی شود؟

حجت الاسلام طائب با بیان این که حوزه علمیه در زمینه کرونا انفعالی عمل کرده است، اظهار کرد: آیا در زمینه باز شدن مساجد در حوزه علمیه وحدت نظر وجود دارد؟ برخی می گویند باز شود و برخی می گویند بسته و این اختلاف نظر به دلیل عدم اطلاعات جامع است.

وی ادامه داد: برای بحث صهیونیسم که جهانی شده و کل عالم سیاست روی آن می چرخد تازه در حوزه علمیه دو واحد آن هم در رشته تخصصی اختصاص داده شده، این نشان دهنده عدم روشن شدن ذات قضیه است.

استاد حوزه و دانشگاه با تصریح بر این که حوزه باید در زمینه فلسطین از حالت انفعال خارج شده و هجومی شود، گفت: محتوای علمی در زمینه فلسطین در حوزه علمیه فراوان است و در هیچ جای عالم چنین اطلاعاتی نیست اما تبدیل به اعلان نشده است. به عنوان مثال امام خمینی(ره) فرموده اند «اسرائیل غده سرطانی است» که در زمینه این کلام چه مقدار کار شده و یا سخن گفته شده است؟!

منبع: خبرگزاری رسا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر